Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

Των Χριστουγέννων ο γλυκόπικρος απολογισμός


Το 2018 είναι εδώ!
Το καλοπιάσαμε και με τη βασιλόπιτα και όλα βαίνουν λίαν καλώς.
Ας είναι γλυκό σα ζάχαρη, αν και τα τελευταία χρόνια δαιμονοποιήθηκε κι αυτή, με τους επικριτές της να την κατηγορούν για όλα τα δεινά!
Δεν είμαι ειδικός, αλλά ακόμα κι αυτοί σφάζονται για το τι είναι αλήθεια τελικά, οπότε λέω να είμαστε ψύχραιμοι, να τηρούμε το μέτρο και προπάντων να μην είμαστε ενοχικοί.
Γιατί τότε είναι που κινδυνεύουμε σοβαρά! Αν το τρώμε και μας "τρώει" δηλαδή!
Αν δεν έχουμε πρόβλημα υγείας που να το απαγορεύει ρητά και κατηγορηματικά, το να φάμε ένα μελομακάρονο παραπάνω δεν είναι δα κι έγκλημα!
Δεν είμαι το καταλληλότερο πρόσωπο να μιλήσω για γλυκά γιατί τρώω σπάνια και αφού το πεθυμήσω.
Αν μου έρθει η όρεξη για γλυκό δε θα την πολεμήσω, αλλά θα την ικανοποιήσω ώστε να μη γίνει απωθημένο! 
Βέβαια με τη συμμετοχή μου στο 19ο Συμπόσιο Ποίησης ξεπέρασα κάθε όριο, αφού την έκανα τόσο γλυκιά που κολλούσε από τα σιρόπια. 
Αφορμή για την τόση γλύκα στάθηκε άθελά της η ίδια η οικοδέσποινα του Συμποσίου, καθώς μας προέτρεπε να σταματήσουμε να φτιάχνουμε γλυκά και να πιάσουμε το μολύβι. Έτσι έπιασα το μολύβι κι έγραψα για γλυκά! 
Η πίκρα, θεωρητικά πάντα, πάει στα κιλά που τάχα μένουν, μια και δεν πιστεύω πως παχαίνει κανείς στις γιορτές. 

Ευχαριστώ πολύ την Αριστέα για τη φιλοξενία, αλλά και όσους ξεχώρισαν τη συμμετοχή μου!


 https://gr.pinterest.com/pin/482518547550177154/

Των Χριστουγέννων

Ω μέρες άγιες ιερές στο μέλι βουτηγμένες
μέρες με άχνη ζάχαρη, μέρες βουτυρωμένες
μέρες με γεύση θεϊκή, βαρυστομαχιασμένες!
Ωδή εις τα γλυκίσματα που σας συντροφεύουν,
και ύμνους θα γράψω τώρα ευθύς για τα κιλά που μένουν.

Καραμελένιες οι ώρες σας κυλούν σα σοκολάτα
ρέουν σιρόπια από παντού, τα πιάτα είναι γεμάτα.
Τα σπίτια μας μοσχοβολούν γαρύφαλλο κανέλλα
κουραμπιεδάκια μια μπουκιά, γεμίζουν την πιατέλα.
Μπισκοτάκια νόστιμα φουρνίζονται με φούρια
σχήματα αλλάζουνε και γίνονται όλα μούρλια.

Ω δίπλες σεις, ονειρικές, πολυτραγουδισμένες,
όλο τσαλίμια η ζύμη σας, ροδοτηγανισμένες,
έτοιμες για εκκίνηση και καλομελωμένες
πλάι στα μελομακάρονα στέκεστε στολισμένες
Φεύγουν εκείνα και περνούν, ποτέ δεν περισσεύουν
αλλά με κάθε δαγκωνιά τη θέωση γυρεύουν!

Ασπράδια αυγών τριγύρω μας χτυπιούνται σε μαρέγκες
αμύγδαλα λιανίζονται, παντού χτυπούν μασέλες. 
Κιλά θα γίνουν τα γλυκά, θα μας κατατροπώσουν
μα σαν περάσουν οι γιορτές όλα θα τελειώσουν!
Υπάρχει λύση μαγική, τη λένε "από Δευτέρα"
ξορκίζει αυτή τους φόβους μας, φωνάζοντας αέρα!



Καλή χρονιά να έχουμε, με υγεία, γαλήνη, αγάπη και τύχη!

21 σχόλια:

  1. Καλή χρονιά και καλώς βρεθήκαμε και πάλι..
    χαίρομια που είμαι και πάλι στη γειτονιά μας
    ωραίο το ποίημα σου
    θα περιμένω το παιχνίδι με τις λέξεις
    το νέο μου μπλογκ είναι https://purple-delfinaki-sunset.blogspot.com.cy/

    ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλή χρονιά !!!
    Πιο γλυκό θέμα δεν έχω δει!Δεν πρόλαβα να δω τις συμμετοχές, σίγουρα όλες είναι υπέροχες!
    Αλλά η δικιά σου, πιο γλυκιά αφού τα Χριστούγεννα το επιβάλλουν!
    Μαρία μου, σου εύχομαι μια ευλογημένη χρονιά!Με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αποθέωση της γλύκας! Φαντάζομαι την οικοδέσποινα του συμποσίου όταν την διάβασε χαχα!
    Καλή χρονιά Μαρία μου γεμάτη γλύκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από τα ποιήματα που ξεχώρισα γιατί μου άρεσε η τσαχπινιά του.
    Βέβαια και μόνο που το διαβάζεις,σου ανεβαίνει το ζάχαρο 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Καλή χρονιά και του χρόνου με υγεία.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Της χάρισες και έναν πολύ γλυκό και ιδιαίτερο πρόλογο της συμμετοχής σου σε αυτή την ανάρτηση, οπότε μπορούμε να σου πούμε με βεβαιότητα, ότι έγραψες ένα ποίημα μες την γλύκα κυριολεκτικά.
    Όμορφες εμπνεύσεις να σου χαρίσει και το '18 εύχομαι :)
    Καλή χρονιά Μαρία, με υγεία, πάνω απ' όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚★ 。* 。*。 • ˚ ˚ •。★
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛★ 。* 。*★ 。* 。*
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| ΥΓΙΕΣ,ΦΩΤΕΙΝΟ,ΔΟΤΙΚΟ & ΑΓΑΠΗΣΙΑΡΙΚΟ 2018 ΜΑΡΑΚΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή χρόνια με υγεία.
    Πολύ όμορφα όλα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ολα με μέτρο.
    Αν πρόκειται να μη φάμε τίποτα ενώ τα λιγουρευόμαστε...είναι σαν να τιμωρούμε τον εαυτό μας.
    Γιορτές είναι πια!!

    Καλή χρονιά με πολλά γλυκά φιλάκια:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια πολύ γλυκιά χρονιά
    εύχομαι σε όλους!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μια πολύ γλυκιά χρονιά
    εύχομαι σε όλους!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή χρονιά Μαρία μου. Καλή και ευλογημένη για όλους σας στην οικογένεια. Πολύ σωστές οι σκέψεις σου. Και πολύ όμορφη και η ποιητική σου δημιουργία. Διανθισμένη με γλυκό σαν τη γλυκύτητα της ψυχής σου και των ονείρων σου.
    Να είσαι καλά και πάντα να μας χαρίζεις όμορφα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ εμπνευσμένη η δημιουργία σου και αν και είσαι εγκρατής, ορθά αντιμετωπίζεις το κάτι παραπάνω που καταναλώνουμε τις γιορτινές μέρες.
    Όσο για εμένα, εγκρατής ήμουν κάποτε. Τώρα, όσο περνάνε τα χρόνια γίνομαι όλο και πιο κοιλιόδουλη. Για να σου δώσω να καταλάβεις, μία χρονιά έφαγα ένα κουτί μελομακάρονα στην καθισιά μου!
    Δεν περηφανεύομαι γι'αυτό, φυσικά, όμως δεν έκοψα και τις φλέβες μου από την στενοχώρια μου. Και, μέχρι που τα έκανα κι ανάρτηση εκείνα τα μελομακάρονα.
    Όταν λέω εγώ ότι είσαι δικιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με παρεξήγησες, δεν είμαι εγκρατής...αν μου έρθει η όρεξη να φάω γλυκό την ικανοποιώ στο ακέραιο!
      Δεν μου έρχεται συχνά όμως! Βάλε με στο τραπέζι, φέρε μου και γαύρο, λέω τώρα ένα παράδειγμα γιατί με τα καλαμαράκια και τα σουβλάκια επίσης το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουμε, και θα τρώω μέχρι να σκάσω σαν τα χρυσόψαρα...χεχε!

      Διαγραφή
  13. Ήρθε ο ορκισμένος εχθρός της λευκής ζάχαρης! Δεν λέω όχι στη γλυκιά γεύση, να τα ξεκαθαρίζουμε. Γλυκατζού υπήρξα από τα μικράτα μου! Όμως στη λευκή ζάχαρη (και μετά από όσα μαθαίνουμε και για την καστανή, που εξυμνήθηκε για καλύτερη...τρίχες!) προσωπικά έχω τραβήξει ένα τεράστιο Χ και το ξέρουν και οι πέτρες. ☺ Υπάρχει το μέλι, η στέβια, η ζάχαρη καρύδας, που τα τιμάω δεόντως, όταν έχω ανάγκες. Και φυσικά σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο, που τρώω κι εγώ πού και πού, αντί των επεξεργασμένων προϊόντων που κυκλοφορούν στο εμπόριο και μόνο τα καλά της σοκολάτας δεν έχουν!! Παρ' όλα αυτά το ποίημα σου το βρήκα γλυκύτατο, με άγγιξε τρυφερά και με έκανε να χαμογελάσω. Ήταν καλογραμμένο και μπράβο σου Μαρία πραγματικά, γιατί αποδεικνύεται ότι είσαι μεγάλη τεχνίτρια στις ρίμες !

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου :"να είμαστε ψύχραιμοι, να τηρούμε το μέτρο και προπάντων να μην είμαστε ενοχικοί". Βέβαια ως τώρα έχω γνωρίσει ελάχιστους (ανάμεσα στους οποίους κι εσένα) που μπορούν να βάζουν μέτρο. Εκεί είναι το δικό μου θέμα. Αυτά που ακούω συνήθως "έλα μωρέ, είσαι υπερβολική", "το να τρώμε λίγο δεν παθαίνουμε κάτι" δεν έχουν αντίκρισμα. Δεν βλέπω μέτρο γύρω μου! Ποτέ δεν είναι λίγο. Και δεν είμαι υπερβολική! Ζώντας πολλούς θανάτους από καρκίνους στο περιβάλλον μου και μιλώντας με γιατρούς, έχω κατασταλάξει ότι το καλύτερο είναι να ανατρέξουμε στον Ιππποκράτη και στους αρχαίους μας πρόγονους: μέτρο-μόνο το μέτρο ισορροπεί. Να αγαπάμε και να απολαμβάνουμε αυτό που τρώμε και να νιώθουμε καλά. Μα κυρίως να σεβόμαστε τον εαυτό μας!
    Πάω σε λίγο να φτιάξω τα μπισκότα βρώμης μου! Αν πετύχουν, θα τα κάμω ανάρτηση;-)

    Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ που είσαι πάντα εδώ για το Συμπόσιο!
    Σου εύχομαι να έχεις μια γλυκιά χρονιά, γεμάτη χαρές κι ομορφιές!
    Μα κυρίως υγεία!
    Πολλά φιλιά!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα εγκρατής δεν είμαι...το μέτρο μπαίνει από μόνο του γιατί δεν είμαι πολύ του γλυκού...αν διαβάσεις την απάντηση που έδωσα στην Πίπη θα καταλάβεις πως το ξεπερνάω εύκολα κάτω από ειδικές περιστάσεις...χαχα!

      Για τα υπόλοιπα τι να πω..είναι η εποχή της υπερβολής σε όλα...και φυσικά ακόμα και στις επιθέσεις κατά της ζάχαρης, προφανώς για να προωθηθούν άλλα σκευάσματα. Κρατάμε μικρό καλάθι για όλα, γιατί δεν πάνε και πολλά χρόνια που κάποια υποκατάστατα αποδείχτηκαν πολύ πιο επικίνδυνα.
      Και μαζί με το μικρό καλάθι κρατάμε και το μέτρο για να είμαστε σίγουροι!

      Διαγραφή
  14. Καλή χρονιά, Μαράκι αγαπημένο! Μικρά και μεγάλα όνειρα να πάρουν το δρόμο για την πόρτα σου! ♥
    Λιγώθηκα με τη συμμετοχή σου, αλλά την ευχαριστήθηκα!
    (Συμφωνώ απόλυτα με τον πρόλογό σου.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχο το σπιτάκι, που μπροστά του το '18 δηλώνει «εδώ» - κι εύχομαι να πάρει όλη τη γλύκα αυτού του σπιτικού και να επιφυλάσσει όμορφες και γλυκές στιγμές για σένα. Συγχαρητήρια και για τη συμμετοχή σου στο Συμπόσιο, που σίγουρα έκανε σε όλους μας αίσθηση. Μες στη γλύκα ο στίχος κι η ρίμα μες στη τσαχπινιά. Πολύ σου πάει! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με τόση υπεροχη γλύκα ευχομαι να έχει μπει γλυκά η καινούργια χρονιά για σένα Μαρία μου...και τι πιο όμορφο καλοσώρισμα στην νέα χρονιά...σοροπιαστο... διαβαζοντας την συμμετοχή σου εδώ στο χώρο σου.. εκτος απο την γλύκα της ..έχει πολύ έξυπνες και ταιριαστές ρίμες...τα συγχαρητηριά μου..
    Να είναι έτσι ακριβως η χρονια για σένα..γλυκιά και όμορφη.. φιλακιαααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ολη αυτή η γλύκα που ξεχύθηκε από τους στίχους σου, εύχομαι να γλυκαίνει κάθε στιγμή της ζωής σου Μαρία μου , Καλή χρονιά σου εύχομαι με υγεία πρώτα από όλα και ευόδωση των ονείρων και επιδιώξεών σου !!! Πάντα γλυκαμένη, τυχερή κι ευτυχισμένη !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές!! :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή