Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό...(το αλάτι ως πρώτη ύλη στη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση)

Κανείς δεν αμφισβητεί τη χρησιμότητα του αλατιού και καθόλου δύσκολο δεν είναι να καταλάβουμε γατί κάποτε χρησιμοποιήθηκε ακόμα και σα νόμισμα!
Στα παραμύθια το συναντάμε και ως μονάδα μέτρησης της αγάπης. 
Βέβαια το "σε αγαπάω όπως αγαπάω το αλάτι", μπορεί να μην αρέσει στους γερο-βασιλιάδες, αλλά ακόμα κι αυτοί αντιλαμβάνονται την ουσία του, όταν τους σερβιριστεί ανάλατο φαγητό!
Εννοείται πως  σε ξένο φαΐ  αλάτι δε ρίχνουμε, αλλά μπορούμε κάλλιστα να το ρίξουμε αλλού!
Πάνω σε βαζάκια π.χ. και να τα κάνουμε να μοιάζουν χιονισμένα! 


Χρειαζόμαστε μερικά άδεια βάζα, αλάτι χοντρό, λευκή κόλλα και ό, τι προστάξει η φαντασία για το στόλισμα!


Περνάμε με πινέλο την εξωτερική επιφάνεια του βάζου, αν και με το μπουκαλάκι της κόλλας μπορούμε μια χαρά να την κάνουμε τη δουλειά μας!


Σκορπάμε μπόλικο αλάτι πάνω στην κόλλα και όταν στεγνώσει, μένει η τελική πινελιά, που μπορεί να γίνει με κορδέλες, ή οτιδήποτε έχουμε στη διάθεσή μας!


Τόσο απλά και χωρίς καθόλου έξοδα, αποκτάμε χιονισμένα, χριστουγεννιάτικα κηροπήγια για τα ρεσώ μας!


Με το ψιλό αλάτι μπορούμε να φτιάξουμε την περίφημη αλατοζύμη και να κατασκευάσουμε στολίδια για το δέντρο μας, ή για δωράκια.
Η κλασσική συνταγή είναι 1 δόση αλάτι, 1 δόση νερό και 3 δόσεις αλεύρι!
Αν θέλουμε να τα κρεμάσουμε δεν ξεχνάμε όταν τα πλάσουμε και πριν τα ψήσουμε να ανοίξουμε τρυπούλες.
Όταν ψηθούν, μπορούμε να τα ζωγραφίσουμε, να τα πασπαλίσουμε με χρυσόσκονη, να τα κάνουμε ό, τι θέλουμε!
Φαντασία κι όρεξη να υπάρχει κι από αυτά τουλάχιστον τα "υλικά" διαθέτουμε άφθονα!


26 σχόλια:

  1. Τέλεια τα αλατοβαζάκια σου, Μαρία μου!!!! Και πολύ εύκολη και η συνταγή για τα στολιδάκια!
    Πολύ μου αρέσει που μπήκαμε στην φάση του στολισμού για τα Χριστούγεννα!!!
    Καλή συνέχεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία μου καλημέρα
    Κατά πρώτον χίλια ευχαριστώ για τις υπέροχες
    φωτογραφίες που μου έστειλες!!!!!!!!!!!!
    Τα χιονισμένα σου βαζάκια χάρμα οφθαλμών

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι όμορφα!!! Πολύ ωραίες ιδέες ειδικά τα βάζα με το αλάτι με ξετρέλαναν
    Και του χρόνου να είσαι καλά
    Καλή σου μέρα όλη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βλέπω ανέβηκες στο πατάρι του βλογ και κατέβασες τη φωτογραφία με το δέντρο και στόλισες! Ωραίος διάκοσμος!
    Και του χρόνου!
    Τα βαζάκια είναι υπέροχα και εύκολα. Πιθανολογώ ότι θα φτιάξω δυο-τρία. Μπορεί και πιο πολλά, για να χαρίσω και στις φίλες μου!
    Τα ψητά στολίδια, είναι κι αυτά πολύ όμορφα, αλλά δεν θα τα επιχειρήσω, διότι το πιθανότερο είναι να τα κάνω κάρβουνο, καθώς τώρα τελευταία ότι φτιάχνω στο φούρνο το καίω. Δεν ξέρω γιατί. Ή ο φούρνος έχει χαλάσει ή εγώ. Ένα από τα δύο συμβαίνει. Δεν βρίσκω άλλη εξήγηση!
    Καλημερίζω και τρέχω να πάρω αλάτι χοντρό!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι απλά και όμορφα βαζάκια!!! Τόσο εύκολα κολλάει το αλάτι? Θα το κάνουμε με τα παιδιά...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χιονισμένα βάζα! Κι έχω μπόλικο χονδρό αλάτι μιας και αυτό μόνο χρησιμοποιούμε στα φαγητά. Θα δοκιμάσω να φτιάξω ένα αργότερα!Την καλημέρα μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ωραιες φυσικότατες επιλογες! και όντως το χοντρο ειδικα αλάτι, δειχνει σαν χιονι :) υπεροχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγω για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα πως μπορει κανεις να κανει τετοια κολπα με το αλατι, δεν ειχα δει ουτε ακουσει μεχρι τωρα, πανεμορφα γινεται η αληθεια ειναι, υποθετω και στην υφη του θα ειναι ωραιο. Να υποθεσω οι κατι αντιστοιχο μπορει να γινει και με τη ζαχαρη ή οχι λογω του οτι ειναι πιο ψηλη;

    Καλες γιορτες, Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου ελπίζω να σε πρόλαβα...όχι ζάχαρη...θα γίνει καραμέλα με τη ζέστη που θα βγάζει το κερί!
      Άσε που θα κολλούσε ακόμα κι αν δεν έλιωνε!
      Αλάτι και μάλιστα χοντρό είναι το ιδανικό γι' αυτή τη δουλειά!

      Σε ευχαριστώ πολύ κι εύχομαι και σε σένα καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  9. Με απλά φτηνά υλικά μπορείς να κάνεις αριστουργήματα!!!πάρα πολύ όμορφα!!!φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραία ιδέα το χοντρό αλάτι. Μάλλον θα το δοκιμάσω.
    Από το τίποτα τελικά δημιουργούμε απίθανα στολίδια.
    Καλή συνέχεια κσι φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτοί οι πετυχημένοι σου πρόλογοι με ξετρελαίνουν!
    Όλοι κοιτάνε τις κατασκευές, αλλά εγώ προσέχω και τις ευρηματικές σου εισαγωγές! ;)
    Τέλεια η δημιουργία σου, ομολογώ ούτε καν το είχα φανταστεί μιας και δεν τα καταφέρνω με αυτά.

    Καλή συνέχεια φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. αχαχαχαχα! Δεν το πιστεύω! Και ήθελα να ψάξω μετά τη συνταγή για το αλατοζύμαρο. για να κάνει κατασκευές η κολλητή μου με τη μικρή της! Και τσουκ! Τη βρήκα μπροστά μου!
    Μιλ μερσί Μεμαρία μου!
    Και μην ξαναπείς ποτέ ότι δεν τα καταφέρνεις στις κατασκευές, ναι; Υπέροχα τα βαζάκια σου!
    Φιλάκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κοίτα τώρα Μαρία να δεις τι μπορεί να φτιάξεις από κάποια κοινά υλικά έτσι ; δηλαδή η φανασία στις κατασκευές πραγματικά είναι εκτός ορίων.
    Ευχαριστούμε για τις προτάσεις καλή μου.
    Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με τις φωτογραφήσεις που κάνεις, αναδεικνύεις τα υλικά και τα άψυχα αντικείμενα, σε έργα τέχνης.
    Πολύ ευφάνταστη η κατασκευή με το χοντρό αλάτι και τα "αλμυρά" σου βαζάκια για ρεσώ... απλά τέλεια!
    Μαρία μου, εύχομαι καλές γιορτές και καλή συνέχεια στις καλλιτεχνικές σου δραστηριότητες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα ίδια βαζάκια έφτιαξα και εγώ πριν λίγες ημέρες είναι υπέροχα και χωρίς έξοδα.
    Καλή συνέχεια στις δημιουργίες σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Στα μέτρα μου αυτές οι κατασκευές! Μπορώ, τουλάχιστον να δοκιμάσω! Τα βαζάκια φαίνονται πολύ ωραία με το κερί. Μια παρόμοια ζύμη έχω φτιάξει και ήταν κι αυτή εύκολη!
    Φιλιά! Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα αγαπώ! Όλα! Και τα υπέροχα βαζάκια και τα αλατοζυμώματα! Σε φιλώ, Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ποσο όμορφα ειναι τα βαζάκια σου Μαρία μου!!
    Αλλα και το γιορτινά στολίδια σου σκέτη γλυκά!!
    Καλη συνέχεια και καλές γιορτές εύχομαι!
    Πολλα φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πώς είσαι εσύ στη φωτογραφία; Ε, εγώ είμαι το εντελώς αντίθετο στη χειροτεχνία, και γι' αυτό δεν θα πήγαινε ποτέ το μυαλό μου πως μπορεί να αναδειχτεί κάτι τόσο όμορφα χρησιμοποιώντας ό,τι πιο κοινό: αλάτι.

    Μαρία μου, ζούπερ τα βαζάκια και τα ζυμαρο-στολιδάκια σου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όλους για τα υπέροχα σχόλιά σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ωω!! Φοβερά τα βαζάκια αλατιού!!! Και σαν ρεσό άλλη ατμόσφαιρα!!!!
    Γεια στα χέρια σου και για την ζύμη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γεια σας.. κάναμε και εμείς με τη σειρά μας αυτές τις κατασκευές... Βάζουμε μια χοντρη στρωση ατλακολ και μπόλικο αλάτι χοντρό αλλά μόλις στεγνώσει το αλάτι φεύγει.. τι μπορεί να πήγε στραβα??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φεύγει όλο; Συνήθως όταν στεγνώσει φεύγει αυτό που δεν έχει κολλήσει καλά, αυτό που περισσεύει θα έλεγα.Μετά όλο και κάτι χάνει, αλλά όχι πολλά πράγματα.
      Τα δικά μου τα έχω ακόμη, αλλά εννοείται ότι είναι ευαίσθητη κατασκευή!
      Συγγνώμη που άργησα τόσο να δω το σχόλιο.

      Διαγραφή