Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Τουρλίδα


Ο δρόμος ξετυλίγεται πάνω στη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου. 
Για πέντε χιλιόμετρα η γαλήνη αποκτά υπόσταση καθώς η ράθυμη λιμνοθάλασσα απλώνει τριγύρω τα νωχελικά, ρηχά νερά της, αφήνοντας τις γάιτες*, τις πελάδες* και τα ιβάρια* να βάζουν τις δικές τους τελευταίες πινελιές στον καμβά που φιλοτεχνεί αδιάλειπτα η φύση με διαφορετικά κάθε φορά χρώματα
Στο τέλος του δρόμου η Τουρλίδα. Η νησίδα που πήρε το όνομα ενός πουλιού και δανείστηκε τα φτερά του για να φτερουγίζει στη μνήμη όλων όσων την επισκέφτηκαν.
Έχει πληγές, αλλά έχει και κάτι ξεχωριστό. Κάτι που συνεχίζει να ζει ακόμα και μέσα στα σαπισμένα φύκια που εναποθέτει στα πόδια της η λιμνοθάλασσα και αναπνέει στον αέρα της φυγής που αφήνουν πίσω τους εξωτικά πουλιά.
Μυστήριος τόπος, γεμάτος αντιφάσεις. Διάσπαρτος με ιερά θαύματα και συνάμα αμαρτωλός.
Ένας τόπος διαφορετικός από κάθε άλλον τόπο. 










*Γάιτες: Παραδοσιακά, χαμηλά πλοιάρια με μικρό βύθισμα.

*Πελάδες: Παραδοσιακές ξύλινες καλύβες που στηρίζονται πάνω σε πασσάλους και παλιότερα κατασκευάζονταν από  καλάμια και ψάθα. 

*Ιβάρια: Φραγμοί από πασσάλους στηριγμένους στον βυθό, με διχτυωτό πλέγμα για να αιχμαλωτίζονται τα ψάρια.

26 σχόλια:

  1. ΄Μυσταγωγία και θαυμασμός!!!!

    Καλημέρα Μαρία μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Μυστήριος τόπος, γεμάτος αντιφάσεις. Διάσπαρτος με ιερά θαύματα και συνάμα αμαρτωλός.
    Ένας τόπος διαφορετικός από κάθε άλλον τόπο"...
    Μπορεί να κρύβει αμαρτίες εμένα πάντως με γαλήνεψε!

    ΑΦιλάκια πολύ πολύ τρυφερά!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, η γαλήνη του είναι αναμφισβήτητη!
      Και οι αμαρτίες αν θέλω να είμαι δίκαιη δεν είναι του τόπου, αλλά των ανθρώπων...των ενέργειών τους, όσο και των παραλείψεών τους..θα μπορούσε να είναι πιο καθαρό το περιβάλλον, πιο διαφημισμένο, πιο...από όλα!
      Φιλιά πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Ωωωωωωω Μαρία μου, που πήγες πάλι βρε κορίτσι μου ; τι ομορφιές είναι αυτές ;
    Τι γαλήνη υπάρχει σε όλο αυτό το τοπίο. Αυτή η ακίνητη λίμνη αγκαλιάζει τα πάντα με έναν μοναδικό τρόπο.
    Αλήθεια, οι καλύβες αυτές, μάλλον τα οικήματα, τι είναι ; κατοικίες ; ή κάτι άλλο ;
    Όμορφη Κυριακή να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά ένα μέρος που σε γεμίζει γαλήνη!
      Τις καλύβες, τις χρησιμοποιούσαν παλιότερα οι ψαράδες και κάποιες τις χρησιμοποιούν ακόμα...οι περισσότερες όμως στην Τουρλίδα αποτελούν σήμερα εξοχικές κατοικίες.
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  4. Φανταστικές οι ξύλινες καλύβες και ο φακός σου τις αποτύπωσε τέλεια.
    Καλή εβδομάδα Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ όμορφες, ΣΊΓΟΥΡΑ θα σου μείνουν αξέχαστες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ενδεχομένως, δεν θα γνωρίζαμε αυτούς τους τόπους και την ξεχωριστή ομορφιά που διαθέτουν, αν δεν μας έκανες αυτά τα τουρ μέσα απ' το φακό σου Μαρία μου.
    Συγχαρητήρια! Αναδεικνύεις σημεία, ανθρώπους και την ιστορία τους μέσα απ' τη δουλειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία τη γαλήνη τη μετέφερες και μέσα από την ανάρτηση σου! Υπέροχες εικόνες, για να είμαι ειλικρινής, αν δεν μας ανέφερες το μέρος ίσως και να μην καταλάβαινα ότι μιλάμε για Ελλάδα.
    Ευχαριστούμε που μας σύστησες την Τουρλίδα :)
    Καλό βράδυ και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφο μέρος..υπέροχες οι φωτογραφίες σου, μου άρεσαν πολύ οι βάρκες!!! Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πόσο όμορφα μας ταξιδεύεις, Μαρία μου. Ευχαριστούμε για τις φωτό της όμορφης Τουρλίδας. Φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είναι η γαλήνη που μπορείς να την ΑΚΟΎΣΕΙΣ!!!
    Φοβερό μέρος η Τουρλίδα, αλλά κι όλο το Μεσολόγγι. Αξίζει να το επισκεφτεί κανείς πολλές φορές.
    Ευχαριστούμε που μας το έδειξες Μαρία μου.
    Καλή συνέχεια και Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έκλεισα τα μάτια, βυθίστηκα λίγο "Στα μυστικά του βάλτου" κι αυτό που κρατώ φεύγοντας από αυτό το γαλήνιο ταξίδι, είναι η φωτογραφία της μοναχικής βαρκούλας (μοιάζει χάρτινη), καταμεσής της λιμνοθάλασσας...

    Καλή εβδομάδα, Μαρία μου!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μας έδωσες ιδέα για επόμενη εξόρμηση!
    Οι φωτογραφίες σου τέλειες !
    ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα με το καλό προς τα δω και θα σου δώσω κι άλλες ιδέες!
      ❤❤❤

      Διαγραφή
  13. Έχω την τύχη να έχω γαμπρό που η καταγωγή του είναι από Μεσολόγγι και την Τουρλίδα την έχω επισκεφθεί πολλές φορές. Είχε μάλιστα και ο πατέρας του γαϊτα και πελάδα πολύ παραδοσιακή που δεν είχα επισκεφθεί από κοντά άλλη φορά. Τις πελάδες τις φτιάχνουν οι ψαράδες για το ψάρεμα. Υπέροχες φώτο από ένα τοπίο που αιχμαλώτισε τη γαλήνη
    Καλή σου εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Άννα μου!
      Πόσο χαίρομαι που γνωρίζεις καλά το μέρος, αλλά και τα μυστικά του!

      Διαγραφή
  14. Πόσο γαλήνια με ταξίδεψες σ΄αυτή την ομορφιά Μαρία μου.....δεν χορταίνω τις φωτό σου !!! Υπέροχες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. δεν γνωριζα καν την υπαρξη αυτου του μέρους....οποτε πηγα το ταξιδακι μου μεσα απο το φακο σου!thank you!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωωωω! Την έχω επισκεφτεί την Τουρλίδα!
    Σε μια άλλη ζωή. Παλιά, με τον πατέρα μου!
    Και μου έχει μείνει στη μνήμη, αλλά ένα φρεσκάρισμα των αναμνήσεων ήταν απαραίτητο!
    Σε όλες τις φωτογραφίες 10 με τόνο!
    Κίσιζ Μεμαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ όμορφη ανάρτηση. Η γραφή, οι φωτο(γραφίες), όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γουάου! Δεν υπάρχουν οι φωτογραφίες σου!
    Εντυπωσιάστηκα και πιο πολύ με τη δεύτερη φωτό μετά το πρώτο κολλάζ (αυτή με τη βαρκούλα)!
    Γουέλ νταν Μαρία, για μια ακόμα φορά!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γαλήνια, υδάτινη σιωπή!! Πόσο όμορφες εικόνες!! Μπράβο Μαρία μου!!
    Δεν το γνώριζα καθόλου το μέρος!! Να μας ταξιδεύεις!!!
    Σε φιλώ!! 🌿🌻⛰

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα σχόλιά σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι υπέροχο μέρος!!!! Πάνε 50 χρόνια που πέρασα από την περιοχή και θυμάμαι, σαν σε όνειρο κάποια τοπία. Πραγματικά, με ταξίδεψαν οι φωτογραφίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή