Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Καρυδάτο, το γλυκό για όλες τις γιορτές


Το καρυδάτο δε θεωρείται χριστουγεννιάτικο γλυκό, αν και θα μπορούσε να είναι, αν δεν ήταν ένα γλυκό για όλες τις εποχές.
Είναι νηστίσιμο, αλλά πολύ πλούσιο σε γεύση.

Πότε βυθίζεται σε ζεστή σοκολάτα και πότε τυλίγεται σε δροσερή άχνη, αλλά όπου κι αν κρυφτεί, στην εξαίσια γεύση της μαύρης σοκολάτας, ή στο αιθέριο λευκό της άχνης ζάχαρης, φανερώνει αμέσως την ξεχωριστή του καταγωγή, αφού το καρύδι, ο θρεπτικός αυτός, αλλά και τόσο νόστιμος καρπός, δίνει εκτός απ' το όνομά του και τον τόνο στο γλυκό.
Καταφέρνει μάλιστα, κι αυτό είναι το πιο σημαντικό, να διατηρήσει όλες του τις θρεπτικές αξίες, οι οποίες παραμένουν αναλλοίωτες, μια και δε γίνεται καμιά επεξεργασία στον καρπό που θα μπορούσε να τις καταστρέψει.

Το καρύδι αναμειγνύεται με τα υπόλοιπα υλικά, όχι για να κρυφτεί πίσω τους, αλλά για να αναδειχθεί καλύτερα!
Και αναδεικνύεται περίφημα. Ακούγεται χωρίς να κάνει περιττή φασαρία και ξεχωρίζει παίρνοντας από τα υπόλοιπα υλικά τα πιο φίνα στοιχεία τους.
Βέβαια όλα αυτά απαιτούν το βασικό μας υλικό να είναι άριστης ποιότητας. 


Υλικά για περίπου 70 κομμάτια:

Για το μείγμα  χρειαζόμαστε:
1 κιλό καρυδόψιχα
350 γραμμάρια φρυγανιά
1 κοφτό κουταλάκι γαρύφαλλο τριμμένο 
2 κοφτά κουταλάκια κανέλα τριμμένη
1 βανίλια

Για το σιρόπι:
500 ml νερό
μισό φλιτζανάκι του καφέ κονιάκ
700 γραμμάρια ζάχαρη
2 σοκολάτες υγείας των 125 γραμμαρίων η μία

Για το "τύλιγμα"
Ζάχαρη άχνη, ή
μαύρη σοκολάτα



Εκτέλεση:

Ετοιμάζουμε το σιρόπι μας.
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το νερό, τη ζάχαρη, το κονιάκ και τη σοκολάτα και σε χαμηλή πάντα φωτιά, φροντίζουμε απλά να λιώσουν η ζάχαρη και η σοκολάτα.

Παίρνουμε την ψίχα του καρυδιού και την τρίβουμε, προσέχοντας να μην το παρακάνουμε.
Δε θέλουμε να κάνουμε σκόνη το καρύδι μας, αλλά να το χοντροτρίψουμε.
Προσθέτουμε τη φρυγανιά, το γαρύφαλλο, την κανέλα και τη βανίλια.

Το μείγμα μας, έχει όλα τα στερεά υλικά, οπότε είναι η ώρα να αρχίσουμε να ρίχνουμε το σιρόπι μας, το οποίο προσθέτουμε με προσοχή για να μη γίνει το μείγμα ούτε πολύ ρευστό, αλλά ούτε και σφιχτό.
Ενδεχομένως να μας περισσέψει και λίγο σιρόπι. Πάντως ακόμα και τα λάθη εδώ διορθώνονται με ευκολία.
Αν το κάνουμε πιο ρευστό από όσο το θέλαμε, προσθέτουμε λίγη φρυγανιά και καρύδι αν έχουμε, αν όχι μόνο φρυγανιά, κι αν το κάνουμε πιο σφιχτό, λίγο ακόμα σιρόπι το διορθώνει.
Αν προσέξουμε δε θα χρειαστούν οι διορθωτικές κινήσεις.


Στη συνέχεια δίνουμε σχήμα στο άμορφο υλικό μας.
Το πιο συνηθισμένο σχέδιο για το καρυδάτο είναι το μισοφέγγαρο, αλλά αυτό δεν αποκλείει τίποτα.
Μπορούμε να του δώσουμε ό, τι σχήμα αγαπάμε!

Στο τέλος όμως, θα πρέπει να πάρουμε την πιο σοβαρή απόφαση που πήραμε μέχρι τώρα, μετά την απόφαση βέβαια του να φτιάξουμε το ίδιο το καρυδάτο.
Κιθαρίστας, ή ντράμερ, λέγαμε παλιά και είναι ένα ερώτημα που εδώ δε θα μας απασχολήσει διόλου, καθώς σε άλλο δίλημμα πρέπει να απαντήσουμε.

Άχνη, ή σοκολάτα;
Ό, τι κι αν διαλέξουμε θα κάνει το γλυκό μας ιδιαίτερο.
Κι αν είστε αναποφάσιστοι σαν εμένα, μια καλή ιδέα είναι να βουτήξετε τα μισά στη σοκολάτα και τα άλλα μισά να τα αφήσετε να κάνουν τρέλες με την άχνη!


Δε θυμάμαι κάτι άλλο που να είναι απαραίτητο για το καρυδάτο μας.
Νομίζω πως η γεύση του θα σας συνεπάρει και σίγουρα θα το φτιάχνετε και θα το ξαναφτιάχνετε με κάθε ευκαιρία.
Άλλωστε πάντα είναι ευκαιρία για γιορτή και κάθε γιορτή είναι ευκαιρία για καρυδάτο!


Σας εύχομαι ολόψυχα καλά, γλυκά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και χαρά.
Ας ξεχάσουμε για λίγο όσο μας απασχολούν και ας ξεχαστούμε στις αγκαλιές των αγαπημένων μας!
Χρόνια πολλά!!!

58 σχόλια:

  1. Καλά Χριστούγεννα Μαρία.....! με τη γλύκα του ...γλυκού σου. Να είσαι καλά κοπέλα μου και να σου ευχηθώ τα καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ! Με αποζημίωσες, δεν έχω παράπονο!!!
    Φαίνονται χάρμα!
    ;-)
    Καλά Χριστούγεννα, Μαράκι μου! Να είστε καλά και να περάστε όμορφα!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ άπειρα και ολόγλυκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μα τι ωραίες φωτογραφίες!
    Α ρε Μαράκι μου ανέβηκε το ζάχαρο βλέποντάς τες.
    Ζαχαρένιες και σοκολατένιες γιορτές να περάσεις Μαρία μου, να είστε όλοι σας καλά και καλές εξορμήσεις με το φακό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ω ρε μάνα μου!!!! Αντε να βρω ζαχαροπλαστείο τώρα που να κάνει καρυδάτα!!!! Οι δε φωτός σου Μαράκι απογείωσαν το αποτέλεσμα!! Σλουρπ!!
    Καλές γιορτές να χεις κοπέλα μου!! Καλά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και άπλετα καρυδάτα!!! :)) Να περάσεις όπως επιθυμείς με τους αγαπημένους σου!!
    Φιλάκια πολλά!! ♥


    *./ * \ .*
    .*♫*.
    , • ‘*♥* ‘ • ,
    ‘*• ♫♫♫•*’
    ‘ *, • ‘ ♫ ‘ • ,* ‘
    ‘ * • ♫ *♥* ♫• * ‘
    * , MerryXmas’ • , *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ακουστά μόνο το είχα το καρυδάτο, ούτε είχα φάει ούτε πώς φτιάχνεται ήξερα. Είναι εύκολο, όμως και δείχνει πολύ νόστιμο (με επικάλυψη σοκολάτας, παρακαλώ, για μένα)! Αυτή τη φορά, πάντως, θα εστιάσω στις φωτογραφίες σου, που μου τράβηξαν το ενδιαφέρον - αν και δεν έχω ιδιαίτερη αδυναμία στις φωτογραφίες. Αυτή η πρώτη και η τρίτη, με την άχνη να πασπαλίζει τα καρυδάτα και το φως να τα λούζει (λες και διακτινίστηκαν σε σένα από κάπου ψηλά, τα ουράνια γλυκάκια), αντίστοιχα... τις χάζευα! :-)
    Χαρούμενα, ολόγλυκα, μαγικά Χριστούγεννα σού εύχομαι να περάσεις, μαζί με τους αγαπημένους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με επικάλυψη σοκολάτας είναι σοκοκόλαση σκέτη...ή παράδεισος?..χμμμ..είναι καθαρά θέμα οπτικής!!
      ΄
      Όσο για τις φωτογραφίες, τζάμπα αγχώθηκα πως με πήρε η ώρα κι έχασα το πρωινό φως, τσουπ, ήρθε η αχτίδα να με αποζημιώσει, φωτίσει, όπως θες πες το...κι αυτό θέμα οπτικής...χαχα!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά και σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  6. Μαρία μου να περάσεις τα πιο γλυκά Χριστούγεννα, τυλιγμένα σε μπόλικη ζάχαρη άχνη, όπως ακριβώς και το γλυκό σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Ελένη μου!
      Χρόνια πολλά και καλά σου εύχομαι!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Ενδιαφερον γλυκό, με σουπερ φωτογραφιες!
    Καλά Χριστούγεννα με υγεια και όμορφες στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σλουρπ!!! Ευτυχώς, πρόλαβα!
    Θα βολευτώ προς το παρόν με ένα κουραμπιεδάκι από την Καρβάλη καιβθα ταΐσω τα μάτια με τις υπέροχες φωτό σου!
    Α, ψηφίζω άχνη.
    Καλά Χριατούγεννα, Μαράκι μου αγαπημένο! 😙🎄😙

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή και η άχνη, αλλά σαν τη σοκολάτα δεν είναι...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη!!

      Διαγραφή
  9. Το σπίτι μοσχομύρισε και μόνο με τις φωτογραφίες σου!

    Καλές Γιορτές και Καλή Χρονιά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Δάφνη μου!
      Χρόνια πολλά και καλή χρονιά να έχουμε!

      Διαγραφή
  10. Μου τρέχουν τα σάλια! Μα γιατί μου το κάνεις αυτό, αφού ξέρεις ότι είμαι μόνιμα σε αυστηρή δίαιτα; Τέλος πάντων, θα σε συγχωρήσω, λόγω των ημερών, και θα σου ευχηθώ καλές γιορτές, με υγεία και άφθονο καρυδάτο!
    Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις γιορτές κόβεται η δίαιτα και ξεκινάμε πάλι από κάποια Δευτέρα..να σκεφτείς δεν κάνω ποτέ δίαιτα γιατί δεν μπορώ να βρω τη συγκεκριμένη Δευτέρα! χαχα
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Χρόνια πολλά και καλά!

      Διαγραφή
  11. Α ,θα το δοκιμάσω δεν την ήξερα αυτη τη συνταγη ,η μαμα΄μου με τα ιδια υλικα έκανε καρυδόπιτα σιροπιαστη .Να είσαι καλά με τις ωραίες σου φωτο,μας μάγεψες πάλι Καλά Χριστούγεννα με υγεία !Χρόνια πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η καρυδόπιτα μου αρέσει πολύ!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  12. Ουτε το είχα ακουσει σαν γλυκο οτυε το ήξερα.. μαρία μου αλλα και μονο με την αφηγηση σου και τις φωτογραφίες σου με γλυκανες τοσο πολύ που αν γινοταν μαγικα να ζωντανευαν οι φωτογραφίες σου θα δοκιμαζα ενα παραυτα.. αλαλ κρατω την συνταγή... και θα τα φτιαξω σιγουρα.. γιατί εγω δεν είμαι πολύ του μελομακάρονου και του κουραμπιέ...και μονο που έχει τοσο καρυδι μεσα θα ειναι μουρλια... μας γλυκανες χρονιαρες μερες να είσαι καλα Μαρία μου καλες γαιγεματες γλυκα να είναι οι γιορτες σου... φιλακιααα ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά ρίχνοντας μια ματιά στα σχόλια, βλέπω πως δεν είναι αρκετά γνωστό το γλυκό...εδώ στα μέρη μας, είναι διάσημο!!
      Ω, να το φτιάξεις και να μου πεις αν σου άρεσε!
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  13. Τώρα να πω ότι δεν το γνωρίζω καθόλου Μαρία μου δεν θα πρωτοτυπήσω γιατί βλέπω ότι πολλοί δεν το γνωρίζουν !! Ομως τα συστατικά του μου αρέσουν και σίγουρα θα το κάνω !!
    Ομορφα Χριστούγεννα να περάσετε τυλιγμένοι με άφθινη αγάπη και γαλήνη !!! Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό βλέπω κι εγώ Νικόλ μου και μου κάνει εντύπωση, γιατί στα μέρη μας είναι τρανό και ξακουστό!
      Ω ναι, να το φτιάξεις και να μου πεις τη γνώμη σου!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  14. α δεν ήξερα ότι υπάρχει το καρυδάτο... τέλεια.... και του χρόνου!!!
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τις πιο γλυκές ευχές μου,Μαρία μου!
    Θα προσπαθήσω να το φτιάξω! χιχι
    Φιλάκια πολλά!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιούλη μου!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  16. αααα, πολύ καλό το καρυδάτο Μαράκι!!! ευχαριστούμε για τη συνταγή!! καλές γιορτές με υγεία και αγάπη! φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Εύη μου!
      Χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Μαρία μου Χρόνια πολλά, καλές γιορτές και πάντα γλυκαμένη !!!Το καρυδάτο σου με γλύκανε και μόνο με τις καταπληκτικές φωτό σου, θα το δοκιμάσω, σίγουρα είναι γλυκό που θα αρέσει σε όλους !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου!
      Χρόνια πολλά και σε σένα με υγεία και αγάπη!
      Ελπίζω να το απολαύσετε όλοι!!

      Διαγραφή
  18. Όλες οι λιχουδιές σου είναι άφταστες!!!!
    Χρόνια Πολλά με αγάπη υγεία και χαρά!!!

    Σε φιλώ και σ' αγαπώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Χρόνια πολλά και σε σένα με υγεία κι όλα τα καλά!
      Φιλιά πολλά!♥♥♥

      Διαγραφή
  19. Τάπερ στην επαρχία στέλνετε;;;

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΓΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...άμα δε στηρίξει η επαρχία την επαρχία ποιος θα τη στηρίξει?
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  20. Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά, πάντα γλυκαμενη σαν τα όμορφα καρυδατα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Χρόνια πολλά και σε σένα με όλα τα καλά!!

      Διαγραφή
  21. Χρόνια πολλά Μαρία μου!! Να περάσουν χαρούμενα και οι τελευταίες μέρες του χρόνου και με το καλό ο νέος χρόνος να φέρει στην οικογένειά σου μόνο υγεία, αγάπη και χαρά.
    Το καρυδάτο δεν το ήξερα ούτε εγώ, αλλά η παρουσίασή σου και μόνο όπως και οι υπέροχες φωτογραφίες σου, με ξεσήκωσαν να το φτιάξω...αν όχι άμεσα, σίγουρα το συντομότερο!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου!
      Εύχομαι και σε σένα χρόνια πολλά και μια πολύ καλή χρονιά!!
      Θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  22. Τι μας κάνεις Μαρία μου με τα καρυδάτα σου.
    Μετά τα μελομακάρονα και τους κουραμπιεδες Θα φάμε και να αρχίσω καρυδατα και μετά θα σπάσουμε τη ζυγαριά. Με την πρώτη ευκαιρία θα τα κάνω.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...Ρένα μου θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  23. Φαίνεται πεντανόστιμο.
    Χρόνια πολλά με υγεία
    Φιλακια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Χρόνια πολλά και σε σένα με υγεία και αγάπη!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  24. Μια πολύ ενδιαφέρουσα γλυκιά πρόταση, Μαρία!
    Πάντα το ουσιώδες βρίσκεται στην πιοότητα των υλικών...!
    Χρόνια Πολλά με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα όμως!..πολύ σωστά το θέτεις!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!!

      Διαγραφή
  25. Α να χαθείς, μου τρέχουν τα σάλια!
    Πάω να φάω μανταρίνι (χαχα!) Επίσης, μπορώ να αφαιρέσω
    την καρυδόψυχα;!;! Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά!! ❤ ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...βρήκαμε ένα γλυκό, που να του ταιριάζει γάντι η σοκολάτα, όχι όπως το άλλο, ονόματα δε λέμε, γλυκά δε θίγουμε, κι εσύ θες να αφαιρέσεις το βασικό του συστατικό??...θα με τρελάνεις, λέμε!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!❤ ❤

      Διαγραφή
  26. Με τέτοιες φωτογραφίες θα τρέμουν τα food blogs!! ;)
    Είδες τελικά αυτές οι δέσμες φωτός τι κάνουν;;

    Χρόνια Πολλά Μαρία μου με γλυκές στιγμές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...ναι, έχουν μέρες να κλείσουν μάτι τα food blogs...είδαν και πως η δεσμίδα φωτός χτυπάει μόνο τα καρυδάτα μου και τη γνωστή συγγραφέα κι ανησύχησαν...χαχα!
      Να είσαι καλά Κατερίνα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι χρόνια πολλά με υγεία και χαρά!

      Διαγραφή
  27. Λατρεύω τις συνταγές που προσαρμόζονται με τα διατροφικά μου "πρέπει" και "δεν πρέπει".
    Κι αυτή είναι από αυτές!
    Αν την προσαρμόσω θα σε ενημερώσω!
    Πολλά φιλιά Μαράκι μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή νομίζω πως είναι ιδανική συνταγή και για σένα..θα περιμένω να μου πεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  28. Πολυ καθυστερημενο το σχολιο Μαρια μου αλλα μολις τωρα ανακαλυψα την αναρτηση.Το καρυδατο ειναι το αγαπημενο της κορης μου.Καθως εχουμε συγγενεις και γνωστους πολλους στο Αγρινιο τα γευομαστε συχνα και μας αρεσουν πολυ.Εχεις δωσει την καλυτερη εκδοχη.να περνας καλα.Σε ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ψαχνοντας κατι διαφορετικο για τα Χριστουγεννα επεσα σ αυτη την υπεροχη συνταγη..
    Εχω ομως δυο ερωτησεις
    Ποσο καιρο διατηρουνται κ πως; (Αραγε μπαινουν καταψυξη η μονο εξω σε ταπερ;)
    Και .. Θα μπορουσα να αντικαταστησω το καρυδι με αμυγδαλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διατηρούνται αρκετό καιρό, αρκεί να μην είναι εκτεθειμένα γιατί τότε ξεραίνονται!
      Το τάπερ είναι μια καλή λύση. Η κατάψυξη δε νομίζω!
      Μπορείς να τα έχεις και σε πιατέλα σκεπασμένη καλά όμως με μεμβράνη.

      Όσο για τα αμύγδαλα, ειλικρινά δεν ξέρω τι αποτέλεσμα θα είχε μια τέτοια εκδοχή!

      Διαγραφή