Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Ραβανί (η Αιτωλοακαρνάνα)


Η* ραβανί, ή ρεβανί, που στα μέρη μου θα την ακούσετε να προφέρεται και ριβανί, είναι παραδοσιακό του τόπου μου και χορεύεται στο ταψί, αφού πρώτα κάνει προθέρμανση στην κατσαρόλα! 
Έχει λίγα βήματα, ακόμα λιγότερες φιγούρες και μπορεί να την χορέψει και το νηστικό αρκούδι, αφού φάει και καρδαμώσει!

Στην Αιτωλοακαρνανία, το νομό σιδηρόδρομο που θέλησε κάποτε η Μενεγάκη να συντομεύσει, ρωτώντας αν έχει κάποιο υποκοριστικό, ή αν λέμε ολόκληρο το όνομα κάθε φορά, (όχι, το λέμε με δόσεις, τριμηνιαίες και χαμηλό επιτόκιο...μα φυσικά το λέμε ολόκληρο καλή μου, και οι Αιτωλοί και οι Ακαρνάνες, διακόσιοι χιλιάδες και κάτι ψιλά καλοί χωράμε άνετα σε μια τέτοια λέξη), η ραβανί αυτή έχει την πιο τιμητική θέση ανάμεσα στα γλυκά και η απορία της Μενεγάκη έγινε μεγάλο ανέκδοτο, μεγαλύτερο κι από το νομό, που είναι ο πιο μεγάλος (σε έκταση) της Ελλάδας !



Θες γιατί τα υλικά της είναι απλά, θες γιατί η παρασκευή της είναι εύκολη, θες γιατί είναι ομολογουμένως πεντανόστιμο γλυκό, συνοδεύει πάντα κάθε χαρά, ή κάθε λιγούρα για γλυκό!
Καιρό είχα να τη φτιάξω, μα την τιμούσα συχνά, καθώς η συνάδελφος έφερνε τακτικά στη δουλειά λίγα κομμάτια. Κάποτε μάλιστα, στην υποδοχή νέου συναδέλφου από τη Βόρεια Ελλάδα, η ραβανί είχε όπως πάντα την τιμητική της!
Καθώς έτρωγε εκείνος το κομμάτι που του πρόσφερε, βιάστηκε να κάνει την κριτική του:
"Πολύ καλή την κάνετε κι εδώ", είπε μασώντας, "μα δεν έχει καθόλου σιρόπι". Οι δικές μας μπουκιές παραλίγο να μας πνίξουν, μα γρήγορα λύθηκε η παρεξήγηση και συνεχίσαμε να μασάμε όλοι περιχαρείς!
Δεν είχε ξαναφάει τέτοια ραβανί κι εκεί στον Βορρά συνηθίζεται μια άλλη παραλλαγή με σιρόπι. 

Ίσως οι περισσότεροι να γνωρίζετε εκείνη. (Εμείς φτιάχνουμε αυγοριβανί με σιρόπι, καμιά σχέση με την παρακάτω συνταγή, που δεν ξέρω τι ομοιότητες και τι διαφορές έχει με τη βόρεια. Ξέρω όμως πως κάποιοι το παίρνουν πατριωτικά και βάζουν ένα κοτέτσι αυγά, με αποτέλεσμα το γλυκό να βρωμοκοπάει αυγουλίλα.)

Σήμερα θα μάθετε και την άλλη, τη δική μας, την Αιτωλοακαρνάνα!




Υλικά:

  • 1 και μισό ποτήρι λάδι (ελαιόλαδο). Αν επιθυμείτε, μπορείτε να αντικαταστήσετε το μισό ποτήρι με σπορέλαιο.
  • 4 ποτήρια νερό
  • 4 ποτήρια ζάχαρη
  • 2 βανίλιες
  • 1 ποτήρι χυμό πορτοκαλιού και λεμονιού (περισσότερο χυμό πορτοκαλιού και συμπληρώνουμε λίγο χυμό λεμόνι)
  • Ξύσμα πορτοκαλιού και λεμονιού (εννοείται πως είναι ακέρωτα)
  • 1 πακέτο σιμιγδάλι ψιλό (μισό κιλό)
  • 1 πακέτο σιμιγδάλι χοντρό (μισό κιλό)
  • γαρίφαλα, ή αμύγδαλα ασπρισμένα (για διακόσμηση)
  • άχνη ζάχαρη (για διακόσμηση) 


Εκτέλεση 

Βάζουμε στην κατσαρόλα, την οποία έχουμε τοποθετήσει στη φωτιά, το λάδι, το νερό, τη ζάχαρη, τις βανίλιες, το χυμό, το ξύσμα (με λίγα λόγια όλα τα υλικά, εκτός από το σιμιγδάλι) και ανακατεύουμε για να λιώσει καλά η ζάχαρη.
Στη συνέχεια, ρίχνουμε το σιμιγδάλι, λίγο λίγο και ανακατεύουμε καλά με ξύλινη πάντα κουτάλα, να μη σβολιάσει!
Όταν δέσει καλά τη βάζουμε σε λαδωμένο ταψί και την χαράζουμε σε ρόμβους!
Στη μέση κάθε ρόμβου, τοποθετούμε ένα γαρίφαλο, ή ένα αμύγδαλο.


Ψήνουμε σε μέτριο φούρνο, στις αντιστάσεις, για περίπου μία ώρα, (ίσως πάρει και λίγο παραπάνω), μέχρι να ροδοκοκκινήσει!
Όταν βγει από το φούρνο κι όσο είναι ζεστό ακόμα, πασπαλίζουμε αν θέλουμε, με άχνη ζάχαρη!
Την αφήνουμε να κρυώσει και στη συνέχεια κόβουμε τα ήδη χαραγμένα κομμάτια μας και τα τοποθετούμε σε πιατέλα!
Τρώγεται κρύα (αν και δύσκολα θα αντισταθεί κάποιος, ακόμα και στη ζεστή) και κρατάει μέρες (αν δε φαγωθεί αμέσως).

Καλή σας όρεξη!!

* Το γένος είναι ουδέτερο προφανώς αν κρίνουμε από την κατάληξη, αλλά εδώ, για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, το αλλάζουμε!


Spoiler: Φτιάχνοντας το απόλυτα σιμιγδαλένιο γλυκό (καλά, απόλυτα σιμιγδαλένιο είναι κι ο χαλβάς, η αλήθεια να λέγεται, αλλά και να τρώγεται), στο νου μου γυρόφερνε "Ο Σιμιγδαλένιος" το παραμύθι του Αλέξαδρου Αδαμόπουλου
Επειδή όμως θυμήθηκα πολλά, κι έχω να σας πω άλλα τόσα, ραντεβού προσεχώς!

Μέχρι τότε, απολαύστε τις καταπληκτικές συμμετοχές του "Παίζοντας με τις λέξεις".

71 σχόλια:

  1. Να σου πω την αλήθεια κι εγώ αυτό το σιροπιαστό γνώριζα και το τσακίζω κιόλας αλλά... δεν τα πάω καλά με τα σιροπιαστά, οπότε αυτή η εκδοχή της Αιτωλοακαρνανίας, μου έρχεται κουτί!
    Ακόμα και άψητη, στις φωτογραφίες σου φαίνεται μούρλια! 'Γεια στα χεράκια σου, Μαράκι!
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά! Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά σου ήρθε...τυχερούλα!!! χαχα!
      Είναι γεγονός πως αν δεν την δοκιμάσεις και άψητη, χάνεις πολλά σε γεύση!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. Ειναιυπεροχη,ειτε ψητη ειτε οχι.Αυτο ειναι το αγαπημενο μου γλυκο...

      Διαγραφή
  2. Χμ... Βλέπω έφτιαξες γλυκό για να γιορτάσουμε το χέρι, που καλά δεν το λες ακόμα, αλλά σήμερα το ξεκρέμασα!
    Γεια στα χέρια σου Μεμαρία!
    Βάλε μου δυο κομμάτια! Θα τους βάλω και λίγο παγωτό καϊμάκι από πάνω, έτσι για ποικιλία!
    Πάντα τέτοια να έχουμε! Κι αν ποτέ καταφέρω να κόψω τα γλυκά, να μου τρυπήσεις τη μύτη!
    Κίσιζ δίαρ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να γίνει γρήγορα καλά και θα το γιορτάζουμε συνέχεια!!
      Καλέ, κόβονται τα γλυκά?...ακόμα κι εγώ που δεν είμαι και πολύ δική τους σπάνια αντιστέκομαι στην καλή λιχουδιά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  3. Πολύ θα ήθελα νο δοκιμάσω ένα κομμάτι, καλή μου Μαρία.
    Όσο για την Μενεγάκη, στ΄αλήθεια πολλές φορές αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που την έκαμε τόσο διάσημη.
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Μενεγάκη μας πουλάει και μας αγοράζει όλους!
      Είναι πανέξυπνη κι ας το παίζει χαζή! Και είναι και συμπαθής, που μάλλον αυτό την έκανε τόσο διάσημη!
      Δεν είναι αντιπαθητική σαν τη Στεφανίδου ας πούμε!
      Να είσαι καλά Ντένη μου!

      Διαγραφή
  4. εμένα δεν μου αρεσει το σιροπιαστό ,με λιγωνει ! Το δικό σου το φτιαχνει και η μάνα μου πάντα στη γιορτη της και αφου τσακισει πάνω απο το μισό ταψί ,τότε θα φαμε εμεις!Τρελαίνεται γι αυτό το γλυκό!
    Και τωρα που καρδαμωσες με το γλυκό πες γρηγορα και τ'άλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου και εμένα αυτό το γλυκό μου αρέσει πολύ και έψαχνα για συνταγή. Τώρα που έχω την δική σου θα το φτιάξω.
    Καλοφάγωτο το δικό σου.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Τώρα μπορείς να το φτιάχνεις όποτε το λαχταράς!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Είδα γλυκό και ήρθα χαχα. Δεν την ήξερα αυτη τη συνταγή καθότι όμως γλυκατζου θα τη δοκιμάσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως θα σου αρέσει!
      Απλό γλυκό, μα γευστικό!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  7. Μαρία μου μας γλύκανες για τα καλά. δεν αγαπώ τα σιροπιαστά οπότε η συνταγή του τόπου σου μπαίνει στα προσεχώς και σίγουρα θα πραγματοποιηθεί γιατί όλο και κάτι υποχρεώσεις έχουμε, κάτι γενέθλια , κάτι υπογλυκαιμίες....Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως θα σε βγάλει ασπροπρόσωπη!
      Μα είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. χαχα...να είσαι καλά ήθελα να πω...

      Διαγραφή
  8. Την κράτησα τη συνταγή να το ξέρεις. Και θα το φτιάξω καθότι μ'αρέσει το ραβανί αλλά ξέρω αυτό με το σιρόπι. Θα δοκιμάσω και αυτό.
    Να σαι καλά
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μαρία μου το ήξερα το γλυκό αλλά
    δεν είχα τη συνταγή
    Το είχα δει να το φτιάχνουν στο
    Ξηρόμερο πριν χρόνια
    Την γνωρίζω καλά την Αιτωλοακαρνανια
    μιας κι ο σύζυγος είναι από Άρτα και
    συχνά ερχόμασταν εκεί έχω και δυο κουμπαρακια συντοπίτες σου!!
    Ευκαιρία λοιπόν να το φτιαξω....

    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοντέψαμε να βγούμε και κοντοχωριανοί....χαχα!
      Ω ναι, ευκαιρία να το φτιάξεις και να κάνεις κι έκπληξη στον άντρα σου!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραίο αυτο το ραβανι και εκτιμω το οτι δεν εχει αυγα!
    Καλό μας ξημέρωμα!
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ να δεις πόσο το εκτιμώ που δεν έχει αυγά, γιατί τα αυγά με πειράζουν!!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Καλησπερα Μαρια μου,τι ωρραιο γλυκο,και τοσα χρονια εγω το ξερω το ραβανι,αλλα οπως και να λεγεται τη γλυκα του να χεις ,που την εχεις δεν το συζηταμε και καλοφαγωτο το γλυκακι...... σου πολλα πολλα φιλια και καλο βραδυ,οσο για τη Μενεγακη αυτες οι " περιεργες " αποριες της που λες μα τοσο πια? ισως ειναι συμβουλες απο καποιους ισως το ξεκινησε τυχαια και παριστανει την ξανθια...τελος παντων,καλη μας εβδομαδα κοριτσι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Πάντως κι εγώ πιστεύω πως η Μενεγάκη το παίζει χαζή, αλλά είναι πανέξυπνη!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Μαρία μου ,γέλασα με την υποδοχή του Βορειοελλαδίτη συναδέλφου και θα του δώσω απόλυτο δίκαιο του ανθρώπου .
    "Η " ραβανί σας ,είναι "το" ραβανί μας και το περίφημο της Βέροιας είναι σιροπιασμένο .Η συνταγή σου φαίνεται καταπληκτική ,νοστιμότατη και θα το δοκιμάσω σίγουρα !Εδώ επάνω θα λέγαμε σιμιγδαλένιος χαλβάς στο φούρνο !!
    Κοντά στα άλλα με βλέπω με ζάχαρο 800 !!!! Καλή σου βδομάδα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι, δεν απέχει και πολύ από το σιμιγδαλένιος χαλβάς στο φούρνο, που λες.
      Λες να αλλάζει όνομα επειδή ψήνεται?..χαχα!
      Κι εδώ συμπλήρωσα και στην ανάρτηση, γιατί το είχα ξεχάσει τελείως...το είχε απωθήσει η μνήμη μου μάλλον λόγω πολλών αυγών...φτιάχνουμε μια ραβανί με σιρόπι, που την αποκαλούμε αυγοριβανί...
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Εμείς εδώ στα βόρεια ..έχουμε την Ρεβανί Βέροιας .....
    Άλλα θα ήθελα πολύ να δοκιμάσω το Ριβανι εδικά από τα γεράκια σου .....φαίνεται πολύ νόστιμο ..
    μμμμμμ.....μου τρεχουν τα σάλια ..με τόσες όμορφες φωτογραφίες που έβγαλες !!!
    καλη εβδομαδα να εχεις Μαρία μου ...φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ειρήνη μου!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Μας γλύκανες Μαρία μου και είχα καιρό να φτιαξω γλυκο..τωρα που ειδα το Ραβανι σου (ετσι το ξερω με σιροπι) χωρίς σοροπι δεν το έχω δει με ξεσηκωσες θα το φτιαξω γιατί το σοροπιασμενο ειναι πολύ γλυκο..φιλη μου να περνας ομορφα και να έχεις μια γλυκιά εβδομαδα.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου, αν το φτιάξεις, περιμένω να μου πεις τη γνώμη σου!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Αχ, Μαρία μου, τί μας κάνεις! Πεντανόστιμη φαίνεται η ραβανί σου!! Θα δοκιμάσω κάποια στιγμή να την φτιάξω (αν και έχει πολλή ζάχαρη!!). Στην αρχή πίστεψα ότι το γλυκό που θα μας παρουσίαζες είναι ίδιο με την ραβανί που φτιάχνουν στο Γαλαξείδι(κοντά σας είναι και η Φωκίδα !), αλλά η δική τους σπεσιαλιτέ γίνεται με αλεσμένο ρύζι και όχι με συμιγδάλι. Όσο για το πιο γνωστό σ'εμάς ραβανί με σιρόπι, χθές που είχα καλεσμένους στο σπίτι, μου έφεραν ένα μεγάλο ταψί (σπιτικό) και να δώ ποιός θα το φάει τόσο πολύ που είναι!!!!
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, μάλλον φαίνεται μπόλικη η ζάχαρη, αλλά τελικά δεν είναι πολύ...ούτε πολύ γλυκό είναι να λιγώνει!
      Το ταψί με το ραβανί το καταφέρατε, ή έχετε ακόμα?...χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κατ' αρχήν να σου πω πως το τελευταίο διάστημα με κυνηγούν ... συνταγές! Ξέρεις δεν είμαι της κουζίνας και αυτό για ΄μένα είναι επίπονο, με την έννοια ότι όλα αυτά που μου πρότιναν θα ήθελα να τα δοκιμάσω αλλά χωρίς να μπω εγώ στην κουζίνα. Όχι πως δεν μπαίνω δηλαδή, αλλά τα απαραίτητα και σαν να κάνω κάτεργα. Και το χειρότερό μου είναι πως όλα πετυχαίνουν και μου ζαλίζουνε το κεφάλι να τους κάνω διάφορα. Επίσης ήθελα να σου πω πως κι εγώ "ριβανι" μου αρέσει να το λέω το συγκεκριμένο γλυκό και όταν, λέμε όταν..., το φτιάχνω το φτιάχνω με σιρόπι. Το καλύτερο το άφησα για το τέλος. Με έκανες να γελάσω πάρα πολύ με την ατάκα της Μενεγάκη (χρόνια έχω να ακούσω γι' αυτήν, μου την θύμησες) και με τα σχόλια που έκανες εσύ για την ατάκα σου! Να είσαι καλά Μαράκι!
    Καλή σου μέρα και όμορφη εβδομάδα να έχεις! Δημιουργική!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό πια να μην μπορείς να διορθώσεις τα λάθη σου εδώ μέσα, με εκνευρίζει πολύ (τώρα μιλά η γρινιάρα η Ανέσπερη, όχι η Ζωή). Λοιπόν για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Στέλνω ένα "έψιλον" για το πρότειναν το έφαγα γιατί δεν είχα ένα κομμάτι από το γλυκό σου και όσον αφορά τη Μενεγάκη, διορθώνω το "σου" και το κάνω "της", δλδ : "...και με έκανες να γελάσω με τα σχόλια που έκανες εσύ για την ατάκα ΤΗΣ"
      Την καλημέρα μου και πάλι!!! :)

      Διαγραφή
    2. χαχα...πολύ μου άρεσε η διόρθωσή σου...!
      Τη Μενεγάκη κι εγώ από άλλους την ακούω τα τελευταία χρόνια, μα αυτή η ατάκα της έχει γίνει viral που λένε και στο χωριό μου!
      Αν μπεις στην κουζίνα πάντως και το φτιάξεις, περιμένω εντυπώσεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  18. Χαχαχαχα καλη βδομαδα γλυκαμενη καταρχάς το ποσο χάρηκα την αναφορά σου στο Σιμιγδαλενιο δεν λέγεται !!! Εγω λοιπον κορίτσι μου και φίλοι και φίλες μέχρι τωρα δεν ειχα τις καλλιτερες γευστικές εμπειρίες απο το σιροπιαστο ρεβανι δεν το έχω φτιαξει ποτε το ομολογώ και δεν έχω δοκιμάσει ποτε σπιτικό . Με την συνταγη σου πραγματικά ξεσηκώθηκα τωρα που σεν πρεπει ναναι τόσο σουλουδικο θα το κανω πάντως τυλίγω δυο κομματάκια για αρχη εχει και γαρύφαλλο για αρωμα τέλεια σε φιλω και ενα μεγάλο μεγάλο φιλι στο Μπρίκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το δοκιμάσεις Κάτια μου να μου πεις τη γνώμη σου!!
      Το σιροπιαστό που φτιάχνουμε εδώ, το λέμε αυγοριβανί και μερικοί παίρνουν τόσο σοβαρά το "αυγό", μπροστά από το "ριβανί" που βάζουν δεκάδες μέσα! χαχα!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  19. Αχ πρωί πρωί τι έπαθα και μου τρέχουν τα σάλια! Μου άνοιξες την όρεξη κορίτσι μου πολύ θα το ήθελα ένα κομμάτι!
    Φαίνεται υπέροχο αυτό το γλυκό,και θα το δοκιμάσω κάποια στιγμή μόλις νικήσω τις τύψεις μου! Φιλία πολλά μια γλυκιά καλημέρα όπως το όμορφο γλυκό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το δοκιμάσεις, περιμένω εντυπώσεις!!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα Μαρία μου!!
    Πώ πώ πρωινιάτικα τί μάς κάνεις!!Χα χααα!!!!!Τό ζήλεψα τό γλυκάκι σου καί θαύμασα τίς υπέροχες φωτογραφίες σου πού τό παρουσίασες!Μού θυμίζει ενα γλυκό πού φτιάχνουν στην Λευκάδα την Λαδόπιτα!Θά την δοκιμάσω την συνταγή πολύ σύντομα!!!Καλή εβδομάδα!!!Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το δοκιμάσεις Dimi μου, περιμένω τη γνώμη σου!
      Λαδόπιτα δεν έχω φάει, αλλά μπορεί και να είναι σχετικές οι συνταγές...Αιτωλ/νία, Λευκάδα δίπλα δίπλα είναι!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  21. Γλυκό ξεκίνημα για την εβδομάδα που ήρθε!
    σε ευχαριστούμε Μαρία!
    φιλάκια καλημέρας!
    Να είσαι καλά!
    Σ ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ για την παρουσίαση του Σιμιγδαλένιου!
    Θα πρέπει νάναι πολύ όμορφο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ να είσαι καλά Βαρβάρα μου!
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  22. Καλησπέρα Μαρία μου και καλή σου βδομάδα. Αιτωλοακαρνανία ε ; η θετή μου Μητέρα ήταν από την ...Κατούνα στο Ξηρόμερο, συνεπώς έχω σχέση με το νομό και τους ανθρώπους του αντιλαμβάνεσαι.
    Λοιπόν τα ραβανί το λατρεύω και να σου πω το έχω επιθυμήσει πάρα πολύ. Μην μας κάνεις να ....τρέχουνε τα σάλια μας γιατί θα κάνω ντου κάτω απ το ...παράθυρό σου εκλιπαρώντας να ...απαγάγω μέρος του.
    Να είσαι καλά κορίτσι μου. Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Ξηρόμερο έχει παρουσιαστεί δυο φορές ως τώρα στα σχόλια!
      Μικρός που είναι ο κόσμος τελικά!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  23. Τι ωραία που τα γράφεις :) Καλή εβδομάδα Μαρία μου! Και η μαμά μου το κάνει μη σιροπιαστό και ας μην είναι από την Αιτωλοακαρνανία. Λες να έχετε την ίδια συνταγή; Θα την τσεκάρω :) Από τα πιο αγαπημένα μου (και σχετικά light) παραδοσιακά γλυκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Σχετικά light, όπως ακριβώς το είπες!
      Χαίρομαι πολύ που το γνωρίζεις και σου αρέσει!

      Διαγραφή
  24. Γιατί να βγάζεις τόσο ζωντανές φωτογραφίες;
    Γιατί δεν έβαλες μόνο τη συνταγή ρε Μαράκι;
    Σορόπιασε η οθόνη μιλάμε!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η οθόνη μου η σορόπα...χαχα!
      Να είσαι καλά Μαρία μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  25. Κι εγώ με σιρόπι το γνωρίζω κι έτσι το τρώμε, αν και δεν με ξετρελαίνει..
    Γλυκό άνευ σοκολάτα, βάρκα άνευ λιμάνι.. Petra μουστάκια! Φιλιά και καλησπέρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταξύ μας, Μεταξά, όχι περίμενε, αυτό είναι από άλλη διαφήμιση!
      Κι εγώ προτιμώ τη σοκολάτα, αλλά όχι και στα μελομακάρονα!! χαχα!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  26. Τώρα να πω ότι ούτε και εγώ το γνωρίζω αυτό το ρεβανή , η ραβανί , θηλυκό , ουδέτερο δεν καταλαβαίνω τι είναι !! τπν ελαιόλαδο θα βάλω με τίποτα σπορέλαιο Μαρία μου , το έτρωγα τόσα χρόνια , τώρα που είμαι και ελαιοπαραγωγός...βιολογικού λαδιού!!!
    Καλή εβδομάδα με τη γλύκα του , της ραναί, ρεβανί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα μέρη μου γίνεται θηλυκό, το γιατί δεν το ξέρω..χαχα!
      Σωστή σε βρίσκω..κι εγώ το ελαιόλαδο χρησιμοποιώ παντού!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  27. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια συνταγή. Εμείς το κάνουμε με πολλά αβγά τα οποία τα κάνουμε μαρέγκα και μετά περίπου τα υλικά που δίνεις. Και το σιροπιάζουμε στο τέλος. Το δικό σου είναι πιο εύκολα. Θα το κάνω την Κυριακή και θα σε ενημερώσω για το αποτέλεσμα.
    Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας. Και το ραβανί δημιουργία είναι. Για την δημιουργία δλδ το κάνουμε, όχι επειδή είμαστε λιχούδια... χαχα!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα..σιγά μην είμαστε λιχούδια...καλλιτέχνες είμαστε, με κουτάλες!
      Αν το φτιάξεις να μου πεις τις εντυπώσεις σου!
      Πάντως στην αυγοριβανί που λέμε εμείς αυτό με το σιρόπι, ναι, θηλυκό το κάνουμε κι αυτό, από τα πολλά αυγά παθαίνεις χοληστερίνη! Μερικοί το παρακάνουν!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  28. ''Το ραβανί της γιαγιάς μου''. Έτσι το έλεγα πάντα και το γύρευα και θύμωνα όταν μου έφερναν εκείνο με το σιρόπι, γιατί εκείνο δεν ήταν σα της γιαγιάς μου, απ' τη Μακρυνού Μεσολογγίου, και πώς ήταν δυνατόν να μη το ξέρουν; Τι απαγοήτευση! Η γιαγιούλα μου έφτιαχνε δυό ταψιά, ένα για τους ''άλλους'' κι ένα για μένα κι ήταν το αγαπημένο μου γλυκό όσο θυμάμαι τα παιδικά μου χρόνια. Να ΄σαι καλά Μαρία μου για τη συνταγή, θα την δοκιμάσω πολύ σύντομα! Όποιος δεν έχει φάει αυτό το ραβανί δε ξέρει τι χάνει! Φιλιά.....(Αγγελική)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ....Αγγελική, η εκ πατρός, Αιτωλοακαρνάνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ραβανί σου ξύπνησε γλυκές μνήμες!
      Αν τη δοκιμάσεις να μας πεις αν μοιάζει με της γιαγιάς σου!
      Βγήκαμε και κοντοχωριανοί, τι καλά!...χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  30. Α όταν έτρωγα γλυκά ήταν από τα αγαπημένα μου!
    Και η πατσαβουρόπιτα με το σιμιγδάλι της είναι στην ίδια θέση ε;
    Εγώ όμως έχω άλλη απορία... έχει κάποιο υποκοριστικό ο νομός σας, ή λέτε ολόκληρο το όνομα κάθε φορά; Και δεν κουράζεστε ;☺ Πχ Αιτ/ία Το έχετε σκεφτεί; ☺☺☺

    Φιλάκια πολλά Μαρία μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι σικ τούτη η Αιτωλοακαρνάνα, αν και βλάχα...λες να μην είναι μόνο δική μας και περηφανευόμαστε τζάμπα οι Αιτωλοακαρνάνες?...χαχα!
      Και η πατσαβουρόπιτα στην ίδια θέση, δεν το συζητώ!
      Κοίτα γράφουμε Αιτωλ/νία για συντομία, αλλά αν πας να το προφέρεις πέφτει η γλώσσα στο συνεχόμενο λν και απομπερδεύεται, οπότε το Αιτ/ία λέγεται ευκολότερα, αλλά ποια είναι η αφορμή?...χαχα!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
    2. αχαχαχαχα έλιωσα στα γέλια με την αφορμή!!!
      Δεν υπάρχεις!

      Διαγραφή
  31. Ξέρεις τι έπαθα τώρα εγώ; Έβλεπα το ΓΛΥΚΟ στη θεϊκή φωτογραφία, κάτι μπλα-μπλα-μπλα, πάλι το θεϊκό ΓΛΥΚΟ στη φωτογραφία... Μα είναι φωτογραφίες αυτές για να συνοδεύσεις τη συνταγή; Με το ζόρι ξεκόλλησα τα μάτια μου από πάνω τους για να τη διαβάσω!
    Και τώρα θέλω ραβανί... και να φανταστείς πως δεν τρελαίνομαι γι΄αυτό το γλυκό!
    Φιλιά πολλά, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Εδώ αρκούδι νηστικό ξύπνησε από χειμερία νάρκη!! Ρεβανί εκεί;; Εσένα θέλει φάει το κοιλιά μου και καρδαμώσει!!!! :)))

    Κυρία Μενεγάκη, λέει μπαρούφες ως συνήθως... Ας μείνουμε στα του γλυκού!!! Νιαμ νιαμ!!
    Μάκια και ξαναπέφτω για νάνι το χορτάτο αρκούδι!!! :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα...πού πας καλό μου χορτάτο αρκούδι?...τώρα θα χορέψεις δε θα κοιμηθείς!

      Διαγραφή
  33. Τό έφτιαξα χθές ακολουθώντας τη συνταγή σου !!! Εγινε υπέροχο δώρο σε κάλεσμα για φαγητό και τιμήθηκε δεόντως.... έχεις τις ευχαριστίες και τα συγχαρητήρια όλων για τη συνταγή, την οποία "μοίρασα" τηλεφωνικώς σε 4 άτομα....αυτό το γλυκό με ελαιόλαδο και "χωρίς αυγά" , τι να σου πω, έκανε μεγάλη αίσθηση....Πάντα γλυκαμένη Μαρία μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Τι μου θύμισε αυτή η συνταγή.... την εφτιαχνε συχνά η πολυαγαπημενη μου μητέρα, τώρα δεν ζει.Ηταν το αγαπημένο μου γλυκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτό είναι το ρεβανί των παιδικών μου χρόνων στην Κατούνα: https://katounanews.blogspot.com/2014/10/blog-post_313.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή