Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Αμόλα καλούμπα (Ιστορίες του καφενέ # 3)

Οι φωνές φτάνουν κύματα κύματα μέχρι το καφενεδάκι στην άκρη της λίμνης. Λίγο πιο κει, μια παρέα παιδιών συναγωνίζεται στο πέταγμα του χαρταετού.


Οι χαρταετοί τους ανεβαίνουν όλο και πιο ψηλά. Κάθε τόσο, όλο και κάποιος αφήνεται να τον παρασύρει μια τυχαία ριπή ανέμου και αφήνοντας τα ουράνια, στροβιλίζεται ριψοκίνδυνα, βουτώντας προς τα κάτω. Φαίνεται σα να προσπαθεί να φιλήσει τη γη, αλλά λίγο πριν την πλησιάσει, το μετανιώνει και παίρνει πάλι ύψος. Τότε είναι που οι φωνές δυναμώνουν και τα γέλια των παιδιών δείχνουν την ανακούφισή τους. Ουφ!  Δεν έπεσε!
Σαν τη ζωή κι εκείνοι, πότε πετάνε ψηλά, πότε βουτάνε αλόγιστα, μα επιμένουν να προσπαθούν μέχρι να διαλυθούν.
Μέχρι το τέλος.

Η λίμνη, ένας μεγάλος υδάτινος παράδεισος. Το γαλάζιο της καλοδέχεται τις αχτίδες του ήλιου, διαθλώντας αρμονικά το φως του και ο ήρεμος παφλασμός των κυμάτων της, μουρμουρίζει συνέχεια αρχέγονα μυστικά στις πέτρες της όχθης. Εκείνες αδιάφορες, ίσα που σαλεύουν στην πνοή που τους δίνει το νερό.
Ο αέρας μυρίζει άνοιξη κι ας κουβαλάει τούτο το αεράκι την ανάμνηση του τελευταίου χιονιά.


Αφήνουμε την παρέα μας, στη ζεστασιά του καφενέ και κατηφορίζουμε σιγά σιγά ως την όχθη. Διαλέγουμε ένα τραπέζι εκεί, δίπλα στο κύμα και καθόμαστε σιωπηλοί. Αφηνόμαστε στη σιωπή και στον ήλιο. Έχει μια ανάσα ελευθερίας αυτή η στιγμή κι ας κρατιόμαστε σφιχτά.

"Αμόλα καλούμπα" μουρμουρίζω και γελάς. 
Οι χαρταετοί τραβάνε τα βλέμματά μας συνεχώς και οι σκέψεις μας για λίγο φτερουγίζουν γύρω τους. Μπλέκονται με τις πολύχρωμες ουρές τους, βουτάνε κι αυτές να βρουν γη, πριν ανηφορίσουν ξανά στον ουρανό.

Τα βήματα του σερβιτόρου στα χαλίκια μας προσγειώνουν στην πραγματικότητα. Και είναι η πραγματικότητα που όλη αυτή την ώρα αποφεύγουμε να σκεφτούμε. Ίσως αυτό να είναι το τελευταίο ξέγνοιαστο διάλειμμα για μας. Ο ήλιος, οι στιγμές, η λουσμένη στο φως λίμνη, οι χαρταετοί, οι αγαπημένοι που μας περιμένουν μέσα, ακόμα και οι καφέδες, μοιάζουν πολύτιμα. Πάντα πολύτιμα ήταν, μα όταν σκέφτεσαι πως ίσως δεν τα ξαναζήσεις, γίνονται ακόμα πιο σημαντικά.
"Ως πότε θα μπορούμε να αμολάμε καλούμπα", αναλογίζομαι και βιάζομαι να πνίξω τον φόβο που γεννήθηκε μέσα μου, στην πρώτη γουλιά του καφέ.
"Ως που μπορείς να προχωρήσεις, πριν τα βήματά σου σε οδηγήσουν στο τέλος";
Από τη μια μεριά τα παιδιά που παίζουν και από την άλλη εμείς που πάψαμε να παίζουμε, περιμένοντας απλά να τελειώσει η διαδρομή.
Δίπλα μου το μπαστούνι μοιάζει να με περιγελάει. Πώς πέρασαν τα χρόνια!
Κι όμως νιώθω σα να άφησα πριν λίγο το σπάγκο που σήκωνε τα όνειρά μας ψηλά για να πιάσω την κρύα του λαβή.
Αυτό θα σηκώνει σε λίγες μέρες το βάρος μου, την ανημπόρια μου, την αγωνία μου, όσο θα περιμένω να βγεις από το χειρουργείο.
"Θα βγεις από το χειρουργείο"; η σκέψη αμείλικτη σα γροθιά καρφώνεται στο μυαλό μου και κάτι μέσα μου σπάει. Σχεδόν το ακούω. Η απελπισία ζωγραφίζεται καθαρά στο βλέμμα μου. Τη βλέπεις. Τη νιώθεις. Τόση ώρα αυτή μας συντρόφευε κι ας κρύβονταν καλά.
Δε μιλάς, μα γνέφεις. Σηκώνεις το φλιτζάνι σου και βυθίζομαι στο δικό σου βλέμμα. Κρατιέμαι όσο μπορώ από την αγάπη σου, στηρίζομαι στη σιγουριά σου, καθώς ρουφάς την τελευταία γουλιά από τον καφέ σου.
Σηκώνεσαι και μου απλώνεις το χέρι.
"Έλα" μου λες. Δείχνεις τα παιδιά που συνεχίζουν να παίζουν. "Πάμε να πετάξουμε ψηλά, άλλη μια φορά."


Η ιστορία σερβιρίστηκε για τις  Ιστορίες του καφενέ #3 που συντονίζει η Αριστέα.


Σας εύχομαι ο δικός σας χαρταετός να ανεβαίνει όλο και ψηλότερα.

Καλή Καθαρά Δευτέρα και καλή Σαρακοστή!

68 σχόλια:

  1. .....Και ήταν τόσο ωραία!
    Μαρία μου πόσο όμορφα έπλεξες τη ψυχοσύνθεση των παλαίμαχων της ζωής που αγωνιούν για το αύριο...μα ταυτόχρονα ελπίζουν!
    Από τις πιο ωραίες σου! Σαν αν διάβαζα καταξιωμένη συγγραφέα! Τι λέω ; Για μένα είσαι ήδη ♥
    Φιλιά και καλά κούλουμα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Αριστέα μου!
      Χαίρομαι ιδιαίτερα που σου άρεσε κι ας με κάνεις να κοκκινίζω...χαχα!
      Κούλουμα εντός των τειχών σήμερα, λόγω καιρού, αν και σταμάτησε η βροχή και βλέπω και μια αχτίδα να σκάει μύτη...πάντως σύννεφα υπάρχουν (αντίθετα με τα λεφτά)...τι καιρός κι αυτός!
      Καλά Κούλουμα και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Έπιασες ένα τόσο σκληρό θέμα συνδυάζοντάς το με την ημέρα, με φωνές παιδικές, με γέλια και μια αχνή αίσθηση ελπίδας!
    Καταπληκτική έμπνευση, με βούρκωσες να ξέρεις..την καλημέρα μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Να είσαι καλά και να περάσεις όμορφα!

      Διαγραφή
  3. Πολύ ιδιαίτερο το θέμα σου, Μαράκι αλλά η προσέγγισή σου ήταν υπέροχη και γεμάτη όμορφες πινελιές ελπίδας!
    (Και οι φωτογραφίες σου όπως πάντα... wow!!!)
    ;-)
    Καλή Σαρακοστή, κορίτσι μου!!!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!
    (Θέλω να δω Μπρικάκο... ΚΑΝΕ ΚΑΤΙ!!! Έχω πάθει στερητικό σύνδρομο!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Καλή Σαρακοστή και σε σένα!

      (Παλεύω να τον πείσω να κάνει come back...χαχα, νομίζω κάτι θα καταφέρω)

      Διαγραφή
  4. Τι συγκινητικό... το ένιωσα πολύ, όλη αυτή την πάλη, την αντίθεση... την αγωνία μαζί με τα παιχνίδια των παιδιών...
    Μπράβο σου Μαρία, μου άρεσε πάρα πολύ! Και πόσο όμορφα το συνδύασες με τη σημερινή ημέρα!
    Πάντα τόση έμπνευση να έχεις!
    Καλή Σαρακοστή! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  5. πολύ όμορφος συνδιασμός καλημέρα και Καλή Σαρακοστή εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαράκι μου με συγκίνησες
    Με μαεστρία επλεξες το υφάδι του λόγου
    και πόσο υπέροχα έδεσε με την σημερινή ημέρα!!!

    φιλάκι και καλή σαρακοστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  7. Αυτή η υπέροχα περιγραφική γραφή σου με αγγίζει τόσο! Και είσαι συγγραφέας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εκτός από καταπληκτική φωτογράφος είσαι και φανταστική συγγραφέας... χίλια μπράβο!!!! Καλή σαρακοστή πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  9. Όμορφα ταίριαξες την ελπίδα με την απελπισία, τη χαρά με το δάκρυ, τα νιάτα με τα γηρατειά!
    Ποικιλία αρωμάτων και συναισθημάτων είχε ο καφές σου, Μαρία…
    Μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αχ πολύ όμορφη η ιστορία σου....μου άρεσαν πολύ οι περιγραφές σου....ειδικά στο σημείο της λίμνης!
    Διαβάζοντας αυτό "όταν σκέφτεσαι πως ίσως δεν τα ξαναζήσεις, γίνονται ακόμα πιο σημαντικά" με έβαλες σε σκέψεις...!
    Καλή Σαρακοστή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το έζησα μέσα απ' τα μάτια σου. Όπως γίνεται και με τις φωτογραφίες σου.
    Ό,τι κι αν χρησιμοποιείς -φακούς ή λέξεις- όταν η ματιά σου εστιάζει κάπου, ξέρω πως εκεί ακριβώς είναι κάτι πολύτιμο.
    Ένιωσα πολλά απόψε με το καφεδάκι μας.
    Όταν η καρδιά χτυπάει πιο δυνατά, τα μάτια βουρκώνουν και το δέρμα ριγάει από συγκίνηση, αυτό που διαβάζεις ή βλέπεις, είναι που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο.
    Σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Αληθεια πως περνάν τα χρόνια!! και εσύ Μαρία μου έδωσες αυτή στιγμή της αλήθειας με γλαφυρότητα με ωραίες εικόνες.. και στιγμές..και ας ήταν στην δύση των χρόνων..να είσαι καλά και να περνας ακομα καλύτερα... καλη σαρακοστή φίλη μου... και καλή εβδομαδα να περασεις.. φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  13. μόλις γύρισα από μια βόλτα στην παραλία με τους αετούς και συνάντησα το βλέμμα σου άκουσα τον ψίθυρο σου και μου ζεστανες την καρδιά Μαρακι μου σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μόλις γύρισα από μια βόλτα στην παραλία με τους αετούς και συνάντησα το βλέμμα σου άκουσα τον ψίθυρο σου και μου ζεστανες την καρδιά Μαρακι μου σε ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ!
      Πόσο θα ήθελα να ήμουν κι εγώ στην παραλία με τους αετούς!!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  15. Πώς μπορείς να με συγκινείς σχεδόν με κάθε σου ανάρτηση;;; Δίχως υπερβολές, τόσο ποιητικά και καθαρά μαζί!
    Καλή Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πόση συγκίνηση έφερε η ανάγνωση του κειμένου σου Μαρία! Είναι τόσο όμορφο, τόσο ποιητικό και τόσο ρεαλιστικό ταυτόχρονα! Σκέψεις και συναισθήματα που περνάνε και από το δικό μου μυαλό όσο μεγαλώνω... Μίλησε κατευθείαν στην ψυχή μου και σ' ευχαριστώ γι' αυτό!
    Καλή Σαρακοστή
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι καλά!
      Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  17. Σαν τον χαρταετό σου που απότομα γύριζε με στόχο να φιλήσει τη γη μα τελευταία στιγμή άλλαζε γνώμη και ανέβαινε, κάπως έτσι ήταν τα συναισθήματα μου όταν σε διάβαζα... γέλιο, χαρά, δάκρυ, αγάπη, ελπίδα, σιγουριά και πάλι από την αρχή.
    Πολύ όμορφος ο τρόπος γραφής σου Μαρία, με άγγιξε!
    Καλή Σαρακοστή να έχουμε! φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  18. Πολύ ωραία και συγκινητική η ιστορία σου, Μαρία!!!!!!! Γράφεις τόσο όμορφα!!!!!
    Φιλάκια και καλή Σαρακοστή!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  19. Πολύ ωραία, όμορφη ιστορία βγαλμένη μέσα απ την ζωή.
    Ιστορία συγκινητική που καθρεφτίζει μέσα μας τον εαυτόν μας προπαντός η φράση σου: (Κι όμως νιώθω σα να άφησα πριν λίγο το σπάγκο που σήκωνε τα όνειρά μας ψηλά)
    Διαβάζοντας, στα λόγια αυτά ξαναγίνομαι παιδάκι που κρατά την καλούμα με τον κερωμένο σπάγκο αγαντάροντας τον χαρταετό, αυτόν που χάριζε τα όνειρα στο παιδικό αθώο μυαλό. .
    Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε, αλλά μου φαίνεται πως ήταν μόλις χθες!

    Γαβριήλ

    Read more: http://mytripssonblog.blogspot.com/2015/02/3.html#ixzz3SbbfFgMr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Τελικά εκείνο το παιδί με τα όνειρα που πετούσε κάποτε τον χαρταετό θα ζει για πάντα μέσα μας!!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  20. Συγκινητική η ιστορία σου αγαπητή μου Μαρία γεμάτη από μια απέραντη ανθρωπιά.
    Στ΄αλήθεια τι πάρα πάνω μπορεί να είναι η ζωή μας από το πέταμα ενός χαρταετού;
    Νάσαι πάντα καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Aπόλαυσα την όμορφη ιστορία σου Μαρία, με συνεπήρε το συναίσθημα και οι είκόνες που ξεπηδούσανε αβίαστα και συγκινητικά από τις όμορφες περιγραφές σου......Αμόλα καλούμπα .....το νήμα της ζωής που ξετυλίγεται......σ΄ευχαριστώ για το υπέροχο κείμενο και τη χαρά να το απολαύσω... Να είσαι κάλά !!!Φιλιά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Κλαυδία μου!
      Εγώ σε ευχαριστώ!
      Κι εσύ να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  22. Μαράκι μου με συγκίνησες πάρα πολύ σήμερα με την ιστορία σου!
    Να αμολάμε καλούμπα πάντα, είτε κυριολεκτικά είτε με το μυαλό και όλα καλά θα πάνε.
    Δεν θα έχουμε να φοβηθούμε τίποτα.
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς...όσο αμολάμε καλούμπα δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Υπέροχη η ιστορία σου Μαρία μου
    Ένα πέταγμα χαρταετού είναι η ζωή μας, πότε με τα πάνω της και πότε με τα κάτω της και μερικές φορές με την ισορροπία της.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πως καταφέρνεις Μαρία μου, να μετατρέπεις τις λέξεις σε εικόνες κι αυτές με τη σειρά τους να μεταδίδουν αβίαστα συναισθήματα
    συγκίνησης, προβληματισμού, σκεπτικισμού, ενώ ταυτόχρονα περνάς υπέροχα νοήματα! Η γραφή σου δε, είναι καταπληκτική!
    Προσέγγισες με σεβασμό μια πραγματικότητα, όπου το διαβατήριο της ζωής περιορίζεται κι η ανασφάλεια παγιώνεται.
    Ας αμολήσουμε καλούμπα στη ζωή λοιπόν, όσο είναι καιρός...!
    Καλή Σαρακοστή Μαράκι μου και να περνάς όμορφα!
    Τα φιλιά μου!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  25. Μου άρεσε πολύ και με συγκίνησε!!!
    Καλή Σαρακοστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Οι λέξεις σου έχουν αποκτήσει τις "ιδιότητες" των ματιών σου: "συλλαμβάνουν" τη ζωή φωτογραφικά και μας ταξιδεύουν όπως πάντα... Τα φιλιά μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μαρακι μου δηλωνω κατενθουσιασμενη! Και αφωνη μαζι! χαχαχα
    Υπεροχη η συμμετοχη σου! Τι να πω δε ξερω!
    Μου αρεσε πολυ! Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  28. Ομορφη ιστορία, φτερουγισμα ψυχής, που ταξίδεψε και τις δικές μας ψηλά, με το ανέβασμα των χαρταετων. Πέτυχες το θρόισμα των νοηματων σου να ανακατευτεί με το θρόισμα των χαρταετων αλλά να μένει καθαρό και αέρινο. Νάσαι καλά που μας λευτερωσες το φτερουγισμα της σκέψης μας με τις λέξεις σου και τα νοήματα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ να είσαι καλά!!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  29. Αυτό το "Ουφ! Δεν έπεσε! " των παιδιών στην αρχή, μου έμεινε ως το τέλος. Και δεν θα ήθελα "…η τελευταία γουλιά από τον καφέ" να είναι η τελευταία. Να είναι εκεί απέξω και να τον/την περιμένει να πιούν χιλιάδες ακόμα άλλους.
    Άκρως συμβολική και η φωτογραφία στη λίμνη με τις δύο πάπιες που πορεύονται μαζί και τη μια που ξεμακραίνει.
    Καλή Σαρακοστή Μαρία μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κι εγώ αυτό θα ήθελα Πέτρο...μπορούμε όμως να το φανταστούμε να γίνεται!
      Μου άρεσε που βρήκες συμβολισμό στη φωτογραφία...
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλή Σαρακοστή επίσης!

      Διαγραφή
  30. Τι συγκινητικό...τρυφερό....σκληρό συνάμα.......και τόσο πραγματικό!!!! Τι όμορφη γραφή!!!! Το απόλαυσα και με συγκίνησε είναι η αλήθεια κατακλύζοντάς με με τόσα συναισθήματα και με σκέψεις και προβληματισμούς.
    Μπράβο Μαρία μου υπέροχο!
    Καλή σου μέρα και καλή Σαρακοστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου!
      Να είσαι καλά!
      Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  31. Πολύ όμορφος ο καφές σου Μαρία μου!
    Απίστευτο δέσιμο της ιστορίας [πυ καταλήγει με μια αισιόδοξη φράση!

    Διαβάζω πολλές και διαφορετικές ιστορίες αυτή τη φορά και αυτο μου αρέσει πολύ!

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Ναι, είναι ωραίο να διαβάζουμε τόσες ιστορίες!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  32. Υπεροχη! Βαθια συγκινητικη! Βαθια ανθρωπινη! Αμειλικτος ο χρονος... αραγε πεταξαμε αληθεια ποτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ξελογιάστηκα από τον Μπρίκη και τις λουλουδο-φωτογραφίες σου και κόντεψε να μου χυθεί ο καφές σου. Κι εγώ μελαγχόλησα, ο πανδαμάτωρ χρόνος.. ποιος μπορεί να τα βάλει μαζί του; Δεν πειράζει Μαρία μου ο καφ-επιμένων νικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Χριστίνα μου...ναι, ο καφ-επιμένων νικά!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή