Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Πάντα Βρέχει

Ευρυτανία.
Μαγικό μέρος με ψηλά βουνά, δέντρα, ποτάμια, γάργαρες πηγές, φαράγγια.
Μέρος γεμάτο ζωή!
Έχω ανέβει σε αυτά τα βουνά, έχω μυρίσει το άρωμα των ελάτων και της ρίγανης κι έχω πιει αχόρταγα το νερό των πηγών τους.
Ανέβηκα μονοπάτια που με οδηγούσαν όλο και ψηλότερα στον ουρανό και τα κατέβηκα κρύβοντας καλά, σαν πολύτιμο θησαυρό, μέσα μου τα μυστικά των βουνών.

Σήμερα, μια φίλη του blog θα μας πάει μέχρι εκεί και συγκεκριμένα θα μας ταξιδέψει στο μοναδικό Πάντα Βρέχει με τις φωτογραφίες της.
Αφού τη ευχαριστήσω θα προσπαθήσω να σας ξεναγήσω σε έναν τόπο γεμάτο ομορφιά.
Ελπίζω οι περιγραφές μου να είναι αντάξιες των φωτογραφιών της.


Ας περιπλανηθούμε στον τόπο που γέννησε τα παραμύθια, στον τόπο που γεννήθηκε ο ίδιος στα παραμύθια!
Εδώ αναστήθηκαν οι νεράιδες και τα στοιχειά.
Νεράιδα σκέτη η φύση.
Και συντροφιά της τα στοιχειά. 
Τα νερά, τα δέντρα, τα βρύα, τα βράχια, οι πέτρες.
Παγωμένα νερά κυλάνε από ψηλά και αγκαλιάζουν το πράσινο για να κλέψουν την απόχρωσή του, πριν χυθούν σαν καταρράκτες στα ποτάμια.


Στο φαράγγι του Πάντα Βρέχει, ο Κρικελοπόταμος φιλικός τέτοια εποχή, κυλάει ήρεμα τα νερά του ανάμεσα στα επιβλητικά βράχια που προκαλούν δέος.


Αποθεώνεται ακριβώς σε τούτο το σημείο από το χειροκρότημα των νερών που έρχονται με ορμή από ψηλά να τον συναντήσουν.


Τα νερά μαγεύουν με τους σχηματισμούς τους. Μικροί και μεγάλοι καταρράκτες περνώντας μέσα από τη βλάστηση χύνονται ανυπόμονα, ασυγκράτητα και η βουή τους τραγούδι γίνεται που ξεσηκώνει την ψυχή.


Κλείνεις τα μάτια κι ακούς το τραγούδι του νερού. 
Η μελωδία του αναβλύζει από τις ρίζες του χρόνου και χάνεται στα βάθη της αιωνιότητας. Τα λόγια του για κάθαρση μιλούν.
Επιβάλλεται να σταθείς από κάτω τους. 
Το αποζητάς κι εσύ.
Και μετά εξαγνισμένος να κολυμπήσεις στο ποτάμι, καθαρός . 


Μια εμπειρία που μοιάζει σχεδόν μεταφυσική έτσι που όλα γύρω δείχνουν την απόλυτη δύναμή τους.


Η δύναμη των βράχων ενώνεται με την παντοδυναμία του νερού, ενώ η βλάστηση βρίσκει τα πιο δύσβατα μονοπάτια για να επιβάλλει τη δική της. Και ο άνθρωπος, που αδύναμος φαντάζει, αντλεί από το περίσσευμα όλων αυτών των δυνάμεων και φεύγοντας νιώθει κι αυτός δυνατός.


Κι έτσι δυνατός, προσπαθεί να νικήσει τη νεράιδα φύση. 
Να την κάνει δική του.
Φτιάχνει γέφυρες να ενώσει όσα χωρίζονται.
Και μετά τις διαβαίνει θριαμβευτής.
Βαθιά μέσα του αφήνεται νια νιώσει για λίγο νικητής, αλλά ξέρει πως δεν είναι. 


Γιατί υπάρχουν κι εκείνες οι εποχές που το φαράγγι δεν ανέχεται τον άνθρωπο. 
Θέλει την ησυχία του κι αυτό.
Θέλει τα τραγούδια και τα βογκητά του που γεννούν τη ζωή να τα ακούει μονάχο του και να αντιλαλεί τη μοναξιά του ανενόχλητο.
Είναι οι εποχές που οι βροχές οδηγούν τα νερά τους εδώ με βιάση, οργισμένα, και το ποτάμι φουσκώνει άγριο και απειλητικό.
Τότε όλα συνεχίζονται πιο δυνατά και πιο αρχέγονα.
Οι βράχοι καμαρώνουν τα νερά που κυλάνε πιο πολλά από ποτέ και το ποτάμι γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος.
Κι όλα μοιάζουν απέραντα και αιώνια!


Εδώ στο blog του φίλου Ευρυτάνα Ιχνηλάτη  μπορείτε να δείτε ακόμα περισσότερες φωτογραφίες, αλλά και να διαβάσετε περισσότερα για αυτό το παραμυθένιο μέρος!

52 σχόλια:

  1. Μαρια μου τι ομορφια σημερα στην αναρτηση σου ....μαγεια σκετη , να εισαι καλα σε φιλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τη μαγεία των φωτογραφιών είναι υπεύθυνη η φίλη που μου τις έστειλε!
      Κι εσύ να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Άψογες φωτογραφίες και περιγραφές !!!!
    Πράγματι παραμυθένια μέρη !!!
    Καλή Κυριακή !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε!!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν!
      Να είσαι καλά...καλή Κυριακή και σε σένα!

      Διαγραφή
  3. Μαράκι μου τι όμορφες φωτογραφίες είναι αυτές! Μαγικές!! Ευχαριστούμε για τη ξενάγηση.. Αν και νοερά, ένιωσα πως ήμουν εκεί. Να έχεις έναν όμορφο Σεπτέμβρη! Φιλάκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ τρελάθηκα μόλις τις είδα στο μέιλ μου...είναι απίστευτες!!
      Έχω τουλάχιστον 5-6 χρόνια να πάω στην Ευρυτανία και στο Πάντα Βρέχει δεν έτυχε να πάω ποτέ, σήμερα όμως χάρη στη φίλη πήγαμε όλοι μαζί!...
      Σε ευχαριστούμε πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  4. Χάρμα οφθαλμών οι εικόνες
    Μαγικός κι ο λόγος που τις παρουσίασε!!
    Αγαπώ πολύ την Ευρυτανία...

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε και οι δυο Ελένη μου...και η φωτογράφος και η αφεντιά μου!
      Κι εγώ αγαπώ την Ευρυτανία πολύ....έχει απίστευτα μέρη!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  5. Πραγματικα νεραιδενιος τοπος!Μια μικρη γευση απο Παραδεισο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πωπώ Μαρία μου!!!!!
    Λες κι άκουγα τον ήχο του νερού!!!!!
    Φανταστικές φωτογραφίες!!!!!!
    Θα ξναγυρίσω για να διαβάσω τις ιστορίες του καφενέ!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά ταξιδέψαμε όλοι με αυτές τις φωτογραφίες!
      Φιλιά πολλά Ρένα μου!

      Διαγραφή
  7. Ευλογημένη και αγαπημενη αυτή η μεριά της γης. Τότε μικρή η Αθηναία δεν το άντεχε, βλαχια, μοναξιά , οπισθοδρόμηση κυριαρχούσαν στο μυαλό όταν άκουγε οτι θα ξανά πάμε για την δροσιά του, για τα νερά του, τα τεράστια πλατάνια του, τις πανέμορφες καρυδιες, την μοναδική ρίγανη αλλά και το μοναδικό του μέλι απο ελατο- θυμαρι- ρίγανη που τις χειμωνιατικες βραδιές συνόδευε το ζεστό βουνησιο τσάι του και βουτηγμένο το καρύδι του μέσα στο μυσχοβολατο μέλι του. Όντως τελικά με κερδησε με τις ωραιότερες αναμνήσεις σε χώρο που η ψυχή κι ο νους μου ταξιδεύει όταν θέλει να ξεφύγει μακρυά απο την καθημερινότητα. Σε ευχαριστώ πολύ και με αγάπη σου εύχομαι ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι αφάνταστα που έχεις τόσο όμορφες αναμνήσεις από εκεί...είναι πραγματικά ευλογημένος τόπος!
      Εγώ σε ευχαριστώ!
      Να έχεις έναν υπέροχο μήνα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Σ' ευχαριστούμε τόσο πολύ γι' αυτό το υπέροχο ταξίδι σ' ένα τόσο παραμυθένιο μέρος :) Δεν έχω πάει ποτέ, αλλά σίγουρα, μετά απ' αυτήν την ανάρτηση, είναι στα σχέδια μου!
    Να 'χεις ένα ξεκούραστο κυριακάτικο απόγευμα και έναν πολύχρωμο μήνα :D Φιλάκια πολλά <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να έχεις κι εσύ έναν υπέροχο μήνα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από σένα κι ας έχω να σε δω τόσο καιρό! Υπέροχη εκδρομή, μέσω υπέροχου φωτογραφικού υλικού και της απαραίτητης ξενάγησης βεβαίως βεβαίως! Πολλά γλυκά φιλιά Μαράκι μου!

    Υ.Γ Με τόση βαριεστημάρα, απορώ πότε θα δω όσες αναρτήσεις έχω χάσει :((

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να μαζεύεσαι σιγά σιγά ε?
      Πολύ μας έλειψες!
      Σε ευχαριστούμε πολύ και η φωτογράφος και η ξεναγός!!
      Είσαι σοβαρή που θα δεις όλες τις αναρτήσεις που έχεις χάσει?...τότε θα χάνεις τις καινούριες...σου υπόσχομαι πως θα κάνουμε τα στραβά μάτια και θα την περάσεις την τάξη...χαχα!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  10. Μαρία μου πολύ όμορφο μέρος και μας το παρουσίασες τόσο ωραία!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  11. Καταπληκτικές οι φωτό της φίλης σου Μαρία μου αλλά και το κείμενό σου εξίσου δυνατό!! Με ξεσηκώσατε!! Τι πανέμορφα μέρη έχουμε!! Δεν το ήξερα ούτε το Πάντα βρέχει!! Εγώ είμαι πέρα βρέχει τελικά!! Αχαχαχαχα!! :))
    Μοναδικη κι αυτή η ξενάγηση!! Δρόσος!!
    Σε φιλώ Μαρία μου!! Καλό μήνα και καλή μας βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα όμως το έμαθες, οπότε, χμμμ...μισό να πιάσω επαφή...ε ναι...βλέπω πως θες σε ένα, θες σε δυο τέρμινα θα είσαι στο Πάντα Βρέχει και δε θα είσαι πέρα βρέχει...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  12. Υπέροχες φωτογραφίες, από υπέροχα μέρη!!! Κι εσύ Μαρία, πόσο ωραία μας ξενάγησες!!! Να είσαστε καλά, για την όμορφη βόλτα :)) Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ Ειρήνη μου!
      Κι εσύ να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  13. Πανέμορφες οι φωτογραφίες και το μέρος νεραιδότοπος,μπραβο Μαρία πολυ μου αρεσε,σε φιλώ καλο μηνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν...
      Σε ευχαριστούμε...φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  14. Χμ, έλεγα να έλθω με το ξημέρωμα ή αργότερα το απόγευμα, αλλά δεν κρατήθηκα!
    Και ευτυχώς που ήλθα και δροσίστηκα! (Ωχ! Σαν ποιηματάκι μοιάζει αυτό που έγραψα τώρα)
    Καλό μήνα Μεμαρία!
    Είθε να δροσίσει και στην πραγματικότητα!
    Κίσιζ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα τώρα που παραλίγο να είχα πάλι επιρροές, όπως τότε με το χαϊκού!
      Θα κρατηθώ όμως σε πεζά επίπεδα, όχι γιατί έχω αυτοσυγκράτηση, αλλά γιατί δε μου έρχεται τίποτα στο μυαλό..
      Σήμερα είχαμε λίγη δροσιά, λόγω βροχής...καλά άρχισε το φθινόπωρο!
      Σε ευχαριστώ πολύ και να έχεις έναν υπέροχο δροσερό μήνα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. Έχω πάει δύο φορές Ευρυτανία, ό,τι και να πεις κανείς για αυτά τα μέρη είναι λίγο!

    Καλή εβδομάδα, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα γνωρίζεις τη μαγεία που έχουν αυτά τα μέρη!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα!
    Καλό μήνα και καλό Φθινόπωρο να έχουμε!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχα! Μαγικά!
    Πρώτη φορά ακούω για το μέρος :)
    Φιλιά πολλά Μαρία μου και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πραγματικά μαγικά εκεί...και όχι μόνο το Πάντα Βρέχει, που κι εγώ όλο θέλω να πάω, αλλά όλο αναβάλλεται, όλη η Ευρυτανία είναι μαγική!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  18. Πανεμορφες οι φωτογραφιες!!!!!!!!!!♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫═.♫══♫══♫══♫ (●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)Καιρο ειχα να περασω απο τη μπλοκογειτονια ,αλλα τωρα ηρθα αφηνοντας τις καλυτερες ευχες μου για ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ και ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ!!Να εισαι παντα καλα και να βρισκω ανοιχτο το σπιτικο σου!!♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫══♫══♫══♫ ♫═.♫══♫══♫══♫ (●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)(●◡●)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο και σε σένα!

      Διαγραφή
  19. Πανέμορφο μέρος Μαρία μου!!Δέν τό ήξερα ενώ έχω πάει πολλές φορές στήν Ευρυτανία!!
    Οι φωτό φοβερές!!Καλό μήνα!!Καλό Φθινόπωρο!!Φιλάκια!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου!
      Φιλιά πολλά και καλό μήνα και καλό φθινόπωρο να έχεις κι εσύ!

      Διαγραφή
  20. Δέος, μου προκάλεσαν οι φωτό με τους καταρράκτες και αυτή η δύναμη της φύσης που σε πλημμυρίζει!
    Δυστυχώς ποτέ δεν έχω καταφέρει να μπω κάτω απ΄ένα καταρράκτη και να δεχτώ αυτόν υπέροχο όγκο νερού!
    Είπαμε Μαρία μου καλό μήνα;
    Καλό μήνα να έχουμε, καλό φθινόπωρο λέω να πούμε λίγο αργότερα και ας βρέχει τώρα!
    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε τέτοια μέρη νιώθεις την απόλυτη δύναμη της φύσης!
      Δικαιολογημένο το δέος!
      Σε ευχαριστώ πολύ κι εύχομαι καλό μήνα και σε σένα!
      Ναι, ας πούμε αργότερα καλό φθινόπωρο...έχουμε ακόμα μπροστά καλοκαιράκι!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  21. Εκπληκτικές οι φωτογραφίες της φίλης!!!
    Και οι περιγραφές σου. Μπορεί να μην έχω πάει στην Ευρυτανία, όμως έχω βρεθεί σε παρόμοια μέρη και είναι ακριβώς έτσι όπως το περιγράφεις: φεύγεις δυνατός, ενώ έχεις νιώσει τόσο αδύναμος μπροστά στη παντοδυναμία της φύσης!
    Καλό μήνα να έχουμε!
    (κι εγώ έγραψα κάτι για γέφυρες σήμερα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε και οι δυο πολύ!
      Η φύση η παντοδύναμη κι εμείς που προσπαθούμε να κλέψουμε λίγη από τη δύναμή της!
      Καλό μήνα και θα διαβώ σύντομα και τις δικές σου γέφυρες!

      Διαγραφή
  22. Αχ δεν έχω πάει καθόλου από εκείνα τα μέρη. Ξέρω ότι έχει εκπληκτική φύση η δυτική Ελλάδα αλλά αν με ρωτήσεις δεν ξέρω που παν τα 4. Όσο και να μελετώ τον χάρτη πάλι δεν συγκρατώ τίποτα. Αν δεν ταξιδέψεις δεν μαθαίνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα ο χάρτης από μόνος του δε λέει και πολλά!
      Το θέμα είναι να τα βλέπουν τα μάτια μας τα μέρη κι ας μην ξέρουμε και που πέφτουν στο χάρτη που λέει ο λόγος!

      Διαγραφή
  23. Τι φοβερό μέρος;; Πράγματι παραμυθένιο..
    Πολύ ωραίες φωτογραφίες κι εσύ τις έντυσες όπως πάντα με τον ξεχωριστό σου τρόπο..!
    Καλό μήνα σου είπα;; Ε θα στο πω!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ Κατερίνα μου!
      Καλό μήνα και σε σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  24. Συγχαρητήρια για την ωραία παρουσίαση!
    Ευχαριστούμε και για την παραπομπή.
    Την αγάπη μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πολύ όμορφη περιγραφή/παρουσίαση και πολύ όμορφες φωτος..όπως και ο τόπος φαίνεται όμορφος , πρώτη φορά το ακούω... πήγα και γω σε καταρράκτες σιγά σιγά θα αναρτώ φωτος των εκδρομών μου .... ξεχώρισα τις φώτος 4 και 8

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν...θα περιμένω να δω τις δικές σου φωτογραφίες!

      Διαγραφή