Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Εμένα οι φίλοι μου είναι - Κατερίνα Γώγου (Η στιγμή σου σ' ένα ποίημα)





Magic de Spell & Σωκράτης Μάλαμας - Εμένα οι φίλοι μου


Ποίηση: Κατερίνα Γώγου
Μουσική: Νίκος Μαϊντάς
Πρώτη εκτέλεση: Magic de Spell

Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
που κάνουν τραμπάλα στις ταράτσες ετοιμόρροπων σπιτιών
Εξάρχεια, Πατήσια, Μεταξουργείο, Μετς
Κάνουν ό,τι λάχει
Πλασιέ τσελεμεντέδων κι εγκυκλοπαιδειών
Φτιάχνουν δρόμους κι ενώνουν ερήμους
Διερμηνείς σε καμπαρέ της Ζήνωνος
Επαγγελματίες επαναστάτες
Παλιά τους στρίμωξαν και τα κατέβασαν
Τώρα παίρνουν χάπια και οινόπνευμα να κοιμηθούν
αλλά βλέπουν όνειρα και δεν κοιμούνται

Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα

Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα
στις ταράτσες παλιών σπιτιών
Εξάρχεια, Βικτώρια, Κουκάκι, Γκύζη
Πάνω τους έχετε καρφώσει εκατομμύρια σιδερένια μανταλάκια
τις ενοχές σας,
αποφάσεις συνεδρίων,
δανεικά φουστάνια,
σημάδια από κάφτρες
περίεργες ημικρανίες,
απειλητικές σιωπές
κολπίτιδες
ερωτεύονται ομοφυλόφιλους
τριχομονάδες
καθυστέρηση
Το τηλέφωνο
σπασμένα γυαλιά
Το ασθενοφόρο
Κανείς...

Εμένα οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά
Εμένα οι φίλες μου είναι σύρματα τεντωμένα

Κάνουν ό,τι λάχει
Όλο ταξιδεύουν οι φίλοι μου
γιατί δεν τους αφήσατε σπιθαμή για σπιθαμή
Όλοι οι φίλοι μου ζωγραφίζουν με μαύρο χρώμα
γιατί τους ρημάξατε το κόκκινο
Γράφουν σε συνθηματική γλώσσα
γιατί η δική σας μόνο για γλύψιμο κάνει
Οι φίλοι μου είναι μαύρα πουλιά και σύρματα
στο λαιμό σας,στα χέρια σας
Οι φίλοι μου...




Ποίηση: Κατερίνα Γώγου

Μουσική: Νίκος Μαϊντάς
Πρώτη εκτέλεση: Magic de Spell



Άλλο ποίημα ήθελα να βάλω, αλλά η Έλλη από το FunkyMonkey  με τη δική της ανάρτησή μου το θύμισε κι έτσι η Κατερίνα θα διαβαστεί ξανά....και θα ακουστεί...
Συμμετέχω στην ιδέα της Μαρίας Νι  "Η στιγμή σου σ' ένα ποίημααπό το "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά".

Κρατάω και μια εικόνα για το τέλος.
Το χθεσινό φεγγάρι μετέωρο στον ουρανό...

58 σχόλια:

  1. Κλασσικά υπέροχο!
    Σ΄ευχαριστώ για την συμμετοχή Μαρία μου.
    Η συλλογή μας εξελίσσεται πολύ όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά εξελίσσεται πολύ όμορφα!
      Κι εγώ σε ευχαριστώ Μαρία μου!

      Διαγραφή
  2. Wonderful poem, Maria! Thanks for sharing! And I love the beautiful sky shot. Happy weekend!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. αληθινά υπέροχο!
    πραγματικά το απόλαυσα...
    δεν ξέρω αλλά εστίασα στο " Γράφουν σε συνθηματική γλώσσα
    γιατί η δική σας μόνο για γλύψιμο κάνει"
    και το φεγγάρι δίνει το δικό του στίγμα!
    καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που το απόλαυσες!
      Να είσαι καλά!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο τό ποιήμα τής Γώγου Μαρία μου!Εξαιρετική η συμμετοχή σου!!Η φωτό μέ τό φεγγάρι,τέλεια!!!
    Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Dimi μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Μαρία επέλεξες ένα υπέροχο ποιήμα της Γώγου,που ευτυχώς έγινε και πιο γνωστό μέσα από τη μελοποίησή του!
    Αγαπημένος μου στίχος ''Φτιάχνουν δρόμους κι ενώνουν ερήμους''
    Καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά υπέροχο ποίημα που έγινε κι ένα υπέροχο τραγούδι!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Θυμόμουν την πρώτη εκτέλεση. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι μελοποιήσεις για μας που δεν τα πάμε καλά με την ποίηση. Γεια σου Μαράκι!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ευτυχώς υπάρχουν...κι έτσι η ποίηση έρχεται πιο κοντά σε όλους!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Αν οι φιλοι "μου"
    δεν νικουν το φοβο
    καλυτερα να μην ειναι διπλα "μου".
    Αν "εγω" δε νικαω το φοβο
    καλυτερα να μην ειναι ανθρωπος.

    Φεγγαρολουλουδουπαρχει?ανναιστοχαριζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. διορθωση:
      "καλυτερα να μην ειΜαι ανθρωπος"

      Διαγραφή
    2. Άραγε νικιέται εύκολα ο φόβος?

      Και να μην υπάρχει φεγγαρολούλουδο μόλις το ανακάλυψες...και σε ευχαριστώ που μου το χάρισες!!

      Διαγραφή
  8. Αθάνατη Κατερίνα Γώγου! ❤

    -Χαρούμενο σαβ/κο να έχεις, Μαρία μου!!!
    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όμορφη η εικόνα που έβαλες και το ποιήμα σίγουρα τροφή για σκέψη..

    Καλό υπόλοιπο Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χμμμμ... Τα νιάτα μου στα Εξάρχεια... Ο Δημοσθένης, η Μάρι, ο Ανδρέας, ο Πάρις, η Γιόλντα... Εμένα οι φίλοι μου είναι ακόμα σύρματα τεντωμένα.
    Φεύγω με μια γεύση αλλιώτικη και με έναν κόμπο στο λαιμό σήμερα από εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μοναδική η Γώγου!!!
    Αγαπημένο το ποίημα που διάλεξες,από μαθήτρια ακόμα...διαχρονικά υπέροχο μπορεί να το πει κανείς :)
    Φιλώ σε Μαρία μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά μπορεί να το πει κανείς και διαχρονικό...
      Και πραγματικά η Γώγου είναι μοναδική!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  12. Είπα κι εγώ ότι χάζεψα κι ότι μου φάνηκε ότι ξαναδιάβασα Γώγου απόψε, αλλά τελικά είχα δίκιο και θα πω κι εδώ ότι με την Γώγου είχα πάθει εμμονή σε βαθμό ταύτισης με τα ποιήματα της... Πολλά φιλιά και καλή Κυριακή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι καλά είσαι....στο βεβαιώνω κι εγώ, μια και η Έλλη ήταν η αιτία αυτής της ανάρτησης!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Πόσο όμορφη η εικόνα του μετέωρου φεγγαριού, στον τσαλακωμένο ουρανό!!!! " Όλοι οι φίλοι μου ζωγραφίζουν με μαύρο χρώμα
    γιατί τους ρημάξατε το κόκκινο " ......... Σε φιλώ γλυκά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τον τσαλάκωσα λίγο τον ουρανό για να τον κάνω πιο μυστήριο, να ταιριάζει στη μαγεία του φεγγαριού!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Δεν ηξερα ουτε το ποιημα ουτε το τραγουδι...
    Χαρηκα που τα γνωρισα μεσω εσενα Μαρια μου
    Πολυ ενδιαφερον
    Καλη Κυριακη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χαίρομαι Μαρία μου που τα έμαθες...και παρακάτω η Δάφνη δίνει και περισσότερες πληροφορίες και μας αφιερώνει άλλο ένα ποίημα της Γώγου που είμαι σίγουρη πως θα αγαπήσεις!
      Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  15. Σου γράφω στην αυλή μου και χαίρομαι που η σελήνη μας ενώνει: ως πριν λίγο είχα κι εγώ μπροστά μου τούτη την Πανσέληνο που φωτογράφισες. Είναι, διάβασα, μια από τις τρεις του καλοκαιριού κι έχουμε την τύχη η σελήνη φέτος να είναι πολύ κοντά μας, δηλαδή τεράστια, σχεδόν ψεύτικα.

    Καλά διαβάσματα, καλά σεληνοβασιλέματα, καλές σεληνοανατολές στις εξοχές μας..

    Υ.Γ.1. Αν αγαπάς τη Γ¨ωγου μη χάσεις το αφιέρωμα στην 'Οδο Πανός' του Γιώργου Χρονά.
    Το λέω και για τις φίλες που σχολιάζουν: Αν αγαπάτε τη Λογοτεχνία ανεκτίμητος σύντροφος είναι αυτό το περιοδικό. Συστήνω ανεπιφύλακτα συνδρομή Δεν είναι ακριβό ενώ είναι πολύ γεμάτο με πρώτο το αφιέρωμα σε κάποια προσωπικότητα της Τέχνης (ελληνικής ή ξένης από Μαλβίνα Κάραλη ως Λαπαθιώτη ή Βισκόντι και Τόμας Μαν) και το άλλο μισό έχει Ποίηση, σχέδια, σχόλια για ΟΛΕΣ τις νέες εκδόσεις που λαβαίνει και άλλα πολλά. Ο Χρονάς είναι μετρημένος, σοβαρός και έντιμος άνθρωπος και πολύ καλός συγγραφέας.
    Υ.Γ2 Ιντερνετικά όμως εν τω μεταξύ υπενθυμίζω (για τη Maria Fe που δεν είχε τύχει να γνωρίζει το ποίημα αλλά και για όποιον άλλο ενδιαφέρεται ότι μια πολύ καλή συλλογή έχει στο blog του ο Νίκος Σαραντάκος (άλλος άξιος που αξίζει να διαβάζεται―σύνδεσμος: ΕΔΩ) από όπου με συγγνώμες που καταχρώμαι το χώρο σου με το σεντόνι μου,
    αφιερώνω στις αναγνώστριές σου
    και ειδικά στις Μαρίες
    και πιο ειδικά και προσωπικά σε εσένα:

    Θαρθεί καιρός που θα αλλάξουν τα πράγματα.
    Να το θυμάσαι Μαρία.
    Θυμάσαι Μαρία στα διαλείμματα εκείνο το παιχνίδι
    που τρέχαμε κρατώντας τη σκυτάλη
    -μη βλέπεις εμένα- μην κλαις. Εσύ εισ' η ελπίδα.
    ’κου θάρθει καιρός
    που τα παιδιά θα διαλέγουν γονιούς
    δε θα βγαίνουν στην τύχη
    Δε θα υπάρχουνε πόρτες κλειστές
    με γυρμένους απέξω
    Και τη δουλειά
    θα τη διαλέγουμε
    δε θάμαστε άλογα να μας κοιτάνε στα δόντια.
    Οι άνθρωποι -σκέψου!- θα μιλάνε με χρώματα
    κι άλλοι με νότες.
    Να φυλάξεις μονάχα
    σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
    λέξεις και έννοιες σαν και αυτές
    απροσάρμοστοι-καταπίεση-μοναξιά-τιμή-κέρδος-εξευτελισμός
    για το μάθημα της ιστορίας.
    Είναι Μαρία -δε θέλω να λέω ψέματα- δύσκολοι καιροί.
    Και θαρθούνε κι άλλοι.
    Δεν ξέρω -μην περιμένεις και από μένα πολλά-
    τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
    κι απ' όσα διάβασα ένα κρατάω μόνο:
    "Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος".
    Θα την αλλάξουμε τη ζωή!
    Παρ' όλα αυτά Μαρία.
    __________________

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δάφνη σε ευχαριστούμε πολύ πολύ :))

      Διαγραφή
    2. Δάφνη μου ένα ευχαριστώ είναι πολύ λίγο για το υπέροχο σχόλιο, για τις πληροφορίες που μας δίνεις, για την καταπληκτική αφιέρωση!
      Πολλά ευχαριστώ λοιπόν, μια και απόλαυσα το σεντόνι σου, όπως λες, αφάνταστα!!
      Και να είμαστε καλά να απολαύσουμε και την τρίτη πανσέληνο αυτού του καλοκαιριού και να νιώσουμε την μαγεία της...
      Καλή εβδομάδα να έχουμε!

      Θα μου επιτρέψεις να βάλω το ποίημα και τις πληροφορίες που μας δίνεις στην επόμενη ανάρτηση για το "Η στιγμή σου σε ένα ποίημα"?
      Φυσικά με αναφορά και απ' όλα, μια και θέλω να διαβαστεί από όσους περισσότερους γίνεται...

      Διαγραφή
  16. Τώρα τι να γραψω εγώ μετα απο ενα τετοιο σχόλιο όπως αυτό τις φιλης Δάφνης απο πάνω....την Γώγου την ήξερα στα χρόνια εκεινα σαν ηθοποιό Μαρία μου.... μετά χάθηκε απο το προσκήνιο...και έμαθα οτι .....έφυγε ... ηταν τότε που βγήκαν τα ποιηματα της...και τα διαβαζαμε... είχα γραψει τόοοοτε και εγω και για εκεινη γιατι με λύπησε ο τρόπος που έφυγε... ........είχα αφήσει εχθες σχόλιο αλλα μαλλον δεν πατησα την αποθύκευση.. και ξαναπέρασα . .. Μαρία μου να έχεις ενα όμορφο υπόλυπο κυριακής... φιλακιαααααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι στα αλήθεια κρίμα να χάνονται τέτοιοι άνθρωποι...τόσο νωρίς!!

      Να είσαι καλά Ρούλα μου!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  17. Η Κατερίνα πληγώθηκε πολύ
    γι αυτό έγραψε αριστουργήματα!!!

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστουργήματα!!..τέτοια έγραψε!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Κρίμα που έφυγε νωρίς και κρίμα που τη θυμόμαστε μόνο απο κωμωδιες,τουλαχιστον εγω ετσι τη θυμαμαι ,ηταν πολυ αξιόλο και ψαγμενο ατομο...πολλα φιλια καλο υπολοιπο Κυριακης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, όπως τα λες!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  19. H ευαίσθητη ύπαρξη της Κατερίνας δεν άντεξε τη σκληρή πραγματικότητα και αποχώρησε......αφήνοντάς μας τα υπέροχα ποιήματά της που ξαφνιάζουνε με τις πικρές αλήθειες τους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πικρές αλήθειες και ίδιες όλα αυτά τα χρόνια!
      Και η πραγματικότητα πάντα σκληρή!!
      Να είσαι καλά...καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  20. Με εκφράζει απόλυτα. Αγαπώ Γώγου!
    Φιλιά, καλή εβδομάδα.... όλα στο τρέξιμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Αριστέα μου!
      Άσε από τρέξιμο καλά πάμε...μετάλλιο θα μας δώσουν ποτέ, ή τζάμπα τρέχουμε?...
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  21. περασα να ευχηθω καλημερα και καλη εβδομαδα!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό βράδυ θα σου πω εγώ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  22. Πόσα πράγματα καταλάβαινε και αποτύπωνε στα ποίηματά της η Κατερίνα!
    Είναι φοβερό διαβάζεις κάτι δικό της και σου έρχεται να βγεις έξω και να φωνάξεις όσα λεει!
    Πολύ δυνατό.
    Πολλά φιλιά Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς!!
      Σου έρχεται να βγεις έξω και να φωνάξεις όσα λέει!!
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Αλληλοσυμπληρωθήκαμε αυτή τη φορά με τις επιλογές μας και πολύ το χάρηκα!
    Αυτό το ποίημα (και η μελοποίησή του) είναι πολύ αγαπημένο μου...
    Εξαιρετική η επιλογή σου, Μαρία μου και πολύ όμορφη και η συνοδευτική φωτογραφία!
    Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα!
    Υ.Γ. Κι ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αναφορά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήσουν υπεύθυνη για αυτή την ανάρτηση...πώς να μην σε ευχαριστήσω, πώς να μην σε αναφέρω?
      Σε ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  24. ...
    και ευχαριστούμε για την υπεν-θύμιση!

    ΑΦιλάκια καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Στεφανία μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  25. Τι να πει κανείς γι αυτό το ποίημα της Γώγου;
    Από την πρώτη ανάγνωση, συνειδητοποιείς τη δύναμη και την ουσία που έχει!
    Σε ευχαριστούμε γι αυτή την υπέροχη συμμετοχή που στάθηκε αιτία για να ακολουθήσουν τόσα ενδιαφέρον σχόλια!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α! ξέχασα κάτι.. η φωτογραφία είναι μαγευτική!! Όχι τίποτα άλλο, είμαι και παιδί της Σελήνης!

      Διαγραφή
  26. Yπέροχο Μαρία................δυνατοί στίχοι γεμάτοι μηνύματα! Μ'αρέσει αυτό το ποίημα..........
    Όμορφη η φωτογραφία σου...................Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Υπέροχο ποίημα- τραγούδι , γεμάτο πικρές αλήθειες !!!!
    Καλώς σε βρήκα κι εγώ , Μαρία !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγρια, ατίθαση, παθιασμένη ψυχή!! Δεν γινόταν να μην φαίνεται αυτό στα ποιήματά της!!
    Επαναστάτρια κι ασυμβίβαστη μέχρι τέλους!! Εξαιρετική συμμετοχή Μαρία μου!!
    Φιλιά και καλή σου βδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως την περιγράφεις ήταν!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή