Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Του έρωτα ο χορός και άλλα εδώδιμα λαχανικά (Life Images #7)

Ο ήλιος σκουντάει γλυκά την πλάση, στέλνοντας τις πιο απαλές του αχτίδες να την ξυπνήσει.
Τα φυτά τεντώνουν νωχελικά τα σώματά τους, που είναι γεμάτα από τη δροσιά που τα ράντιζε η νύχτα και τον καλωσορίσουν.
Μοιάζουν να ψηλώνουν τόσο που αγγίζουν τον ουρανό.
 Δυο ερωτευμένα δε χάνουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ένα φιλί, όσο τα άλλα αρχίζουν να προετοιμάζονται για τη μέρα.
Είναι όλο χέρια φτιαγμένα για αγκαλιές.
Χέρια που μοιάζουν με καρδιές.
Καρδιές που χτυπούν σαν τρελές, όσο η μουσική δυναμώνει μέσα τους....και αρχίζουν το χορό!!









Το συγκεκριμένο φυτό, με το εντυπωσιακό επίσημο όνομα στα λατινικά capsella bursa-pastoris και το πιο συνηθισμένο του shepherd's purse, το βαπτίσαμε Καψέλλα, ενώ ακούει και στο αγριοκαρδαμούδα.
Κάποιοι δε, (ονόματα δε λέμε, υπολήψεις δε θίγουμε) το φωνάζαμε (αν είστε όρθιοι καθίστε, αν τρώτε, ή πίνετε, καταπιείτε) κοντοτσίπα. 
Δεν ξέρω αν έχει τσίπα (άλλωστε όπως είδαμε όλοι, τα έπιασα όλα μαζί να ξεσαλώνουν), αλλά είχαν πολύ γέλιο κάποιες από τις απαντήσεις που έδωσα σε συμπαίκτρια στο photo a day όταν με ρώτησε για αυτό. 
Κι ενώ βρήκα αμέσως τα λατινικά του και αγγλικά του ονόματα και της τα έγραψα στα ελληνικά επέμενα στο kontotsipa ( Oh yes!!!).
Δεν έβρισκα το επίσημο όνομά του, μια και το έψαχνα σαν λουλούδι και όχι σαν φυτό.
Η παρεξήγηση μεταξύ εμού και του ζαρζαβατικού όμως επιτέλους λύθηκε.
Δεν είναι λουλούδι είναι φυτό και μάλιστα φαρμακευτικό.
Χορεύει κάθε ξημέρωμα, μεσημέρι, απόγευμα και γενικά είναι πολύ του χορού, και του γλεντιού, σαν χμμμ...ζιζάνιο που είναι!
Και μην σας κάνει εντύπωση ο τίτλος, θεωρείται και εδώδιμο λαχανικό.....ε, περί ορέξεως, kontotsipa!!!




60 σχόλια:

  1. Αααα, ωραία! Τώρα που καταλήξαμε στο ότι είναι φυτό και δη φαρμακευτικό η επόμενη πίτα που θα φτιάξω θα είναι μια κοντοτσιπόπιτα!
    Επίσης θα κάνω και αφεψήματα. Πώς λέμε τσάι και συμπάθεια; Ε, θα λέω κοντοτσίπα και συμπάθεια!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δε νιώθεις πιο όμορφα τώρα που καταλήξαμε?...πιο ήσυχη βρε αδερφέ!...χαχα!!
      Κοντοτσίπα και συμπάθεια ή να λέμε καλύτερα shepherd's purse time που λένε και στο χωριό μου?
      Καλή Κυριακή!!

      Διαγραφή
  2. Πολυ ωραιες φωτο! Το κοντοτσιπα πως προεκυψε; Ποια ειναι η ιστορια πισω απο το ονομα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί πουλάκι μου θες να με βασανίσεις κι άλλο, τι σου έκανα?
      Θα με κάνεις να ψάχνω τώρα πως προέκυψε το κοντοτσίπα?..όχι!!! θα αντισταθώ αυτή τη φορά!!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαρία μου!!! Κοντοτσίπα!!!!!! Χαχαχαχα!!! Βρε τι γλώσσα έχουμε!!! Ολοζώντανη και σπαρταριστή!!!!
    Πολύ ωραίες φωτό όμως!!! Να χεις μια ευχάριστη Κυριακή καλή μου!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολοζώντανη και όλο νοήματα...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Ένιωσα σαν ένα μικροσκοπικό πλασματάκι που περιπλανιέται ανάμεσα στα φυτά!!!
    WOW!!! Μπράβο, κορίτσι μου!!!
    ΣΜΟΥΤΣ πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχες φωτογραφίες
    Εγώ αυτό το φυτό το γνωρίζω
    σαν τσίμπα...θα μου πεις το
    κοντοτσίπα κοντά είναι!!!!
    Ευχαριστώ για τις πληροφορίες...

    Καλή Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και φαντάζομαι θα έχει κι άλλες παραλλαγές...αλλά κοντά είναι!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Χαχαχα. τι περιεργο ονομα..Πολυ ωραιο φυτο παντως και ακομα πιο ομορφες οι φωτο που το προβαλλουν!!! Καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι περίεργο, δε λέω!!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  7. πολύ γέλασα με την κοντοτσίπα!!!! χαχαχαχα... νομίζω βρήκα γιατί το βγάλαν έτσι!!! χορεύει φαίνεται τόσο ξέφρενα, τα δίνει όλα, που τσίπα δεν έχει πάνω της πια!!!! τώρα το κοντή έτυχε μάλλον, ίσως επειδή δε φτάνει τα αστέρια! χαχαχχα...πολύ όμορφες και οι φωτογραφίες και το κείμενό σου Μαράκι μου!!! φιλάκια πολλά, καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα κοντή?...εδώ φτάνει ως τον ουρανό...χαχα!!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. ''Ας αφουγκραστούμε μυστικούς ρυθμούς που κάνουν τη γη να γυρίζει κι ας τους μοιραστούμε....'' πολύ ωραία πρόταση ,που μου έδωσε μια ιδέα για τον δικό μου ''έρωτα '' και τους μυστικούς ρυθμούς που με χορευει κανονικά! Αν προλάβω θα γράψω....εχω και ενα σινεμαδάκι απόψε!
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να απόλαυσες το σινεμαδάκι...πάντως θα είναι μέχρι και την Παρασκευή, οπότε μάλλον θα προλάβεις!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Τι ομορφη αναρτηση! Το "κοντοτσιπα" μου θυμιζει γιαννιωτικη διαλεκτο φουλ, χαχαχαχαχχαχα. Εδω περιμενουμε νεο χιονι απο τις 5 το απογευμα και μετα χαχαχχααχα αλλα θα προσπαθησω να συμμετεχω αν βρω κανενα σημαδι ζωης πουθενα. Εχουμε πεσει σε χειμερια ναρκη.
    Καλη βδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ κι οι Αγγλοι, shepherd's purse... Πες "τορβας του τσοπαν" να συνεννοηθουμε! (Κλασσικη προωρη δημοσιευση σχολιου, ως συνηθως)

      Διαγραφή
    2. Πάλι χιόνι εκεί?...καλά κουράγια κι εύχομαι να βρεις σημάδια ζωής!
      χαχα...τορβάς του τσοπάν τάιμ...καλό ακούγεται!

      Διαγραφή
  10. Ειμαστε τυχεροι καποιοι
    που μεγαλωσαμε οχι μονο γνωριζοντας
    τα κατ'εξοχην λουλουδια
    αλλα και ολον τον υπολοιπο απιθανο μικροκοσμο της εξοχης.

    Μια γλυκια καλησπερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ τυχεροί..και μπορεί να μην τα γνωρίζουμε όλα με τα ονόματά τους, ή κάποια με όλα τα ονόματά τους, αλλά μας είναι τόσο οικεία!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  11. Πριν σ' επισκεφτώ Μαρία μου, είχα μείνει αρκετή ώρα και άκουγα το κελάηδισμα ενός πουλιού, σίγουρα ερωτευμένου!
    Παρόμοιες αναρτήσεις μας ξυπνούν και μας θυμίζουν πως η άνοιξη είναι πολύ κοντά μας!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ κοντά μας είναι η άνοιξη και η φύση ερωτεύεται!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Μόλις ήρθα από ένα μπλογκ που εξυμνούσαμε τη φύση. Εδώ μέσα παιδί μου υπάρχει εγγύηση: δεν εξυμνείται απλώς η φύση, δοξάζεται, με ή χωρίς κοντοτσίπα-πως-το-λέτε-εσείς-εδώ-γιατί-δεν-θυμάμαι-πως-το-λέμε-εμείς-εκεί-!!! Αχαχα! Πολλά γλυκά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντως εμείς εδώ έτσι το λέμε...βέβαια, δε θυμόμουν πως το έλεγαν, ρώτησα για να θυμηθώ κι ας όψεται η συμπαίκτρια που ψάχνοντας βρήκα και τα κανονικά του ονόματα...χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  13. Τώρα τι να πω; Ακόμα και ένα ταπεινό χορταράκι καταφέρνεις να το αποδίδεις ποιητικά.
    Αν ήξεραν για το αφιέρωμα που θα τους κάνεις θα έπαιρναν και πόζες!
    Ερώτηση: Τον κοντοτσίπρα τι τον έχουν; :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα πήραν πόζες...είναι ολοφάνερο!!..
      Α τον κοντοτσίπρα τον έχουν χεσμένο (με το συμπάθειο)

      Διαγραφή
  14. Τέλειες οι φωτογραφίες σου αλλά και οι σημειώσεις για το φυτό που μας παρουσίασες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εγώ θα θαυμάσω τις χορευτικές φιγούρες του φυτού...όσο για το όνομά του δηλώνει μια τσαχπινιά.
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι τσαχπίνικο και φαίνεται...χαχα!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  16. Τι μου θύμισες με το συγκεκριμένο φυτό....εμεις το λεγαμε καμπανουλα και καποιες φορές τρώγαμε και μερικες,οχι ολοκληρο δηλαδη,αυτα που μοιαζουν με καμπανακια,μ αρεσει πολυ,νομιζω οτι είναι ενα ειδος ραδικιού,αλλα τωρα είναι σε ανθοφορία,καλο βράδυ,πολλά φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τρώγεται κιόλας, δεν το ήξερα!!
      Πάω στοίχημα πως θα έχει κι άλλα ονόματα...φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  17. Τό γνωρίζω αυτό τό φυτό Μαρία μου αλλά δέν ήξερα τήν χρησιμότητά του!Ενα ταπεινό λουλούδι πολύ όμορφα αποτυπωμένο από τόν φακό σου!Θά δώ άν προλάβω νά συμμετέχω στο Life Images!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να προλάβεις!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ Dimi μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  18. Υπέροχες φωτό!! Γέλασα με το όνομα είναι η αλήθεια αλλά σαν φυτό παραμένει πανέμορφο!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κι εγώ που νόμιζα ότι είναι η καυκαλήθρα ή καυκαλίδα!
    Να δες
    http://www.alekati.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%85%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CF%81%CE%B1
    &

    αλλά μάλλον εσύ ξέρεις καλύτερα! Σε βοτανολόγο σε βλέπω να εξελίσσεσαι!

    Φιλάκια!
    http://spyrospetrolekas.blogspot.gr/2013/04/blog-post_25.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την τύφλα μου ξέρω...χαχα!
      Ψάχνοντας πήγα, αλλά καταλαβαίνω γιατί μπερδεύτηκες με αυτό..
      http://mytripssonblog.blogspot.gr/2013/03/wild-flowers-of-greece-green-day.html
      Μοιάζουν, αλλά είναι άλλο....το διόρθωσα κι εκεί, γιατί το είχα σαν καυκαλήθρα και μόλις το είπες είχα αναλαμπή...
      Η κοντοτσίπα είναι στην προτελευταία φωτογραφία, αλλά και στην αποπάνω παρέα με το ταραξάκο και η καυκαλήθρα είναι στη δέκατη...αν προσέξεις θα δεις πως είναι διαφορετικά...σίγουρα θα έχω κι άλλες φωτογραφίες κάπου που θα φαίνονται καλύτερα οι διαφορές, αλλά ποιος ψάχνει τώρα...πρέπει να καθίσω μια μέρα να φτιάξω καλά τις ετικέτες μου!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  20. Δεν ξέρω πως το λένε και να σου πω την αλήθεια με ένα τόσο ωραίο θέαμα δεν νομίζω ότι χρειάζεται να ασχοληθώ και πολύ με το πως το λένε!
    Θα αρκεστώ στο ότι είναι υπέροχο και μου θυμίζει άνοιξη και βόλτες στα λιβάδια!
    Πολλά φιλιά Μαράκι μου και να μας βάζεις συχνά φωτογραφίες με αυτά τα υπέροχα φυτά-λουλούδια-εδώδιμα!!
    Χαχα!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι η καλύτερη εποχή για βόλτες!!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  21. αααα τι ωραια! πραγματικα!
    δεν τα ηξερα αυτα τα λουλουδια!
    ειναιπανεμορφα!
    και με το ταλεντο σου στη φωτογραφια τα εκανες να δειχνουν πολυ καμαρωτα! και ψηλα! χιχιχ
    φιλακια ποιλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Κική μου!!
      Να είσαι καλά..φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  22. τι όμορφη προοπτική που του έδωσες με τις φωτογραφίες σου! να χορεύει και ν’ εκτοξεύεται ψηλά τον ουρανό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. χαχαχαα πολύ μου άρεσαν τα κοντότσιπα!!! Δεν τα ήξερα. Κοίτα όμως τι μαθαίνουμε μεγαλώνοντας!!!
    Οι φωτογραφίες σου καταπληκτικές Μαρία μου!!
    Καλή εβδομάδα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημερούδια Μαράκι.
    Ουτε καν γνώριζα την κοντοτσίπα. Είμαι παντελώς άσχετη με τις ονομασίες φυτών. Πάντως ομολογώ πως έχει μια γηινη ομορφιά και μια λεβέντικη κορμοστασιά που σου γεμίζουν το βλέμμα.
    Πάντα καταφέρνεις με τις ζωντανές σου φωτογραφιες συνοδευομενες από τα τόσο καλογραμμένα κείμενά σου, είτε να μας συγκινείς είτε να μας χαρίζεις χαμόγελα.
    Να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα λαμπερή και ηλιόλουστη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα σχετική δε με λες πάντως!...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια...να έχεις κι εσύ μια υπέροχη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  25. Μαράκι ,θαύμασα τις φωτογραφίες ,διέκρινα την περηφάνια της κοντοτσίπας,δεν το έχω ξανακούσει το όνομα αυτό ,άραγε πως προήλθε ???
    Καλοραμμένες λέξεις μας ταξιδεύουν και μας κάνουν τη μέρα πολύ πιο όμορφη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ολυμπία μου!
      Ούτε εγώ ξέρω από που προήλθε το όνομα!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  26. Βρε την... κοντοτσίπα!!!!
    Τελικά, έχουμε πολλές και διάφορες ονομασίες για ένα φυτό ανά την Ελλάδα, αυτό έχω διαπιστώσει! Το παθαίνω με τη συνάδελφό μου, αλλιώς λέει εκείνη ένα φυτό (είναι Δραμινή), αλλιώς εμείς στη Λάρισα... Πότε γελάει μ΄εμένα και τις ονομασίες μου και πότε γελάω εγώ με τις δικές της!
    Όμορφες οι φωτογραφίες σου!
    Φιλάκια, Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα έχουμε διαφορετικές ονομασίες και έχουν ενδιαφέρον όλες!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  27. Βρε την κοντοτσίπα!!!! Χρόνια αναρωτιόμουν πώς να λέγεται στα ελληνικά αυτό το φυτό, γνώριζα μόνο το γαλλικό του όνομα (ένα από τα πολλά...εκεί να δείς πόσα του δίνουν από περιοχή σε περιοχή!!!).
    Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες σου, Μαρία μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαντάζομαι πως έχει πολλά ονόματα από περιοχή σε περιοχή, αλλά τουλάχιστον μάθαμε την κανονική του ονομασία..
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  28. Μα τι μαθαίνουμε τέλος πάντων εδώ μεσα βρε Μαρία μου.. ακου κοντοτσίπα..!! χι.χι. παντως οπως και να το λένε το φυτό... το έκανες διάσημο πια..!! και τι φωτογραφίες για την κοντοτσίπα .. και τι ερευνα για το πως λέγεται ..ούτε στον ύπνο της η κοντοτσίπα..να είναι πρώτη μούρη σε τόσο όμορφες φωτό.... χι.χιχ. φιλάκιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα...όχι πες μου περίμενες ποτέ να κάνεις ιδιαίτερα μαθήματα στην κοντοτσίπα?
      Σε ευχαριστώ πολύ Ρούλα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  29. Πανέξυπνη ιδέα! Γέμισε η σελίδα χρώματα, αρώματα και τέχνη!
    Να είσαι καλά Μαρία μου κι ευχαριστούμε για τις γνώσεις στο φυτό κοντοτσίπα !
    Να έχεις ένα όμορφο βράδυ! Φιλιά πολλά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή